Overslaan en naar de inhoud gaan

Netflix gaat live sport met geïntegreerde sponsoring uitzenden

Netflix komt ook met nieuwe advertentiemogelijkheden.
Miniatuurvoorbeeld
Branding Netflix
© Brandchannel.com
Miniatuurvoorbeeld
Branding Netflix
© Brandchannel.com

Netflix gaat een eigen live sportevenement uitzenden met geïntegreerde sponsoring van T-Mobile en Nespresso. De exacte invulling is nog onduidelijk, maar een Netflix-topman geeft aan dat de sponsoring voor alle kijkers te zien is en geen reclameonderbreking zal zijn.

related partner content for mobile comes here

The Netflix Cup

Dat sportevenement vindt op 14 november plaats in Las Vegas en heet The Netflix Cup. Netflix heeft Formule 1-coureurs en golf-pro's gestrikt om ze samen negen holes golf te laten spelen. Live te zien via de streamingdienst dus, inclusief geïntegreerde berichten van sponsoren T-Mobile, Nespresso en andere merken die nog niet bij naam genoemd worden. 

Nieuwe advertentievormen

Netflix ontwikkelt ook nieuwe advertentievormen die bedoeld zijn voor het reclame-ondersteunde abonnement. Dit abonnement is een paar dollar per maand goedkoper dan het reguliere aanbod en toont in ruil voor die korting zo'n vier minuten per uur videoreclames van bekende merken. Netflix heeft het abonnement bijna een jaar geleden uitgebracht en meldde een paar maanden geleden vijf miljoen abonnees. In totaal heeft de dienst meer dan tweehonderd miljoen abonnees.

Met twee nieuwe advertentievormen hoopt de streamingreus meer inkomsten te halen uit zijn goedkoopste abonnement, schrijft The Hollywood Reporter. Een adverteerder kan nu een aflevering of heel seizoen van een serie sponsoren. Snackmerk Frito Lay's Smartfood is het eerste merk dat getekend heeft en gaat het nieuwe seizoen van 'Love is Blind' sponsoren. Hoeveel dat kost, is niet bekendgemaakt. 

De tweede nieuwe advertentievorm draagt de projectnaam Binge en richt zich op Netflix-kijkers die twee of drie serieafleveringen achter elkaar kijken. Daar komen reclames tussendoor, maar om de enthousiaste kijker te belonen kan hij de vierde aflevering reclamevrij kijken. Maar dan moet hij tussen de derde en vierde aflevering wel eerst een dertig tot zestig seconden durende commercial kijken van het merk dat de vierde aflevering reclamevrij mogelijk maakt.

Lees verder: de advertentiebaas van Netflix stapt al na één jaar op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in