Overslaan en naar de inhoud gaan

Melkunie sneuvelt als merknaam

Melkunie zal als merknaam verdwijnen. Het is een van de merken die sneuvelt doordat Campina Melkunie drastisch gaat snijden in haar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de 32 merken blijven er straks vier over. Campina wordt in Europa uitgebouwd tot 'power brand'. Ook het kindermerk Yazoo wordt uitgebouwd tot Europees concept. De focus op deze twee merken betekent overigens niet dat resterende namen als Vifit, Mona en Milnerverdwijnen. Bijvoorbeeld Mona, vooral bekend van luxe toetjes, wordt niet internationaal verspreid maar zal wel in Nederland verder worden versterkt. Campina Melkunie vindt zich zelf te klein om het huidige aantal brands te onderhouden. Jaarlijks spendeert het zuivelconcern tussen 150 en 200 miljoen gulden aan reclame voor de volledige merkenportefeuille. Dit budget zal worden ingezet op de powerbrands. Wat Campina Melkunie betreft gaat ook Leerdammer daartoe behoren. Het zuivelconcern aast op overname van het kaasmerk, dat nu nog eigendom is van voedingsmiddelenconcern Wessanen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in