Melkunie sneuvelt als merknaam


Van de 32 merken blijven er straks vier over. Campina wordt in Europa uitgebouwd tot 'power brand'. Ook het kindermerk Yazoo wordt uitgebouwd tot Europees concept. De focus op deze twee merken betekent overigens niet dat resterende namen als Vifit, Mona en Milnerverdwijnen. Bijvoorbeeld Mona, vooral bekend van luxe toetjes, wordt niet internationaal verspreid maar zal wel in Nederland verder worden versterkt. Campina Melkunie vindt zich zelf te klein om het huidige aantal brands te onderhouden. Jaarlijks spendeert het zuivelconcern tussen 150 en 200 miljoen gulden aan reclame voor de volledige merkenportefeuille. Dit budget zal worden ingezet op de powerbrands. Wat Campina Melkunie betreft gaat ook Leerdammer daartoe behoren. Het zuivelconcern aast op overname van het kaasmerk, dat nu nog eigendom is van voedingsmiddelenconcern Wessanen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid