Overslaan en naar de inhoud gaan

Leendert Bikker (Rabo): ‘Wij gaan het voedselprobleem niet alléén oplossen, dat staat nergens'

Volgens het bureau van Rabobank is cynisme ‘default’ geworden. ‘Als je iets wil oplossen, dan werkt dat niet.’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Er rust geen zegen op de ethische wind die de Rabobank wil laten waaien. In de campagne ‘Growing a Better World Together’, die half oktober werd gelanceerd, lijkt de bank te beloven het wereldvoedselprobleem op te lossen. De bank kreeg bakken kritiek te verwerken. Niet alleen vanuit het marketingcommunicatievak, maar ook vanuit de hoek van duurzaamheidsorganisaties en consumenten. Vrijdagmorgen werd bekend dat Rabobank de ‘belofte’ moet aanpassen naar aanleiding van een klacht van een Maastrichtenaar bij de Reclame Code Commissie (RCC). Wat houdt de Rabobank nog over, nu de belofte onder de campagne is weggeslagen?

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in