Kranten: nog steeds goed voor prijsvergelijking
Dat blijkt uit de white paper ‘Effects of the Recession on Brand Loyalty and “Buy Down” Behavior: 2011 Update’ van comScore. Van de 1.000 ondervraagde vrouwen in de leeftijdsgroep 60 jaar en ouder geeft 58 procent aan in de krant de prijzen van producten te vergelijken. 47 procent van de 45-59-jarigen doet dit, net als 41 procent van de 30-44-jarigen. Als we deze laatste groep nemen: een van de 10 van hen checkt de prijzen op de mobiele telefoon. Van de ondervraagden onder de 30 gebruikt 15 procent de mobiel en 25 procent kranten om de prijzen te vergelijken.
Internet (niet mobiel) is de populairste tool voor prijsvergelijking voor iedereen, uitgezonderd senioren (50 procent van hen doen aan online prijsvergelijking): voor 63 procent ondervraagden onder de 30, 60 procent voor de 30-44 jarigen, 57 procent van de babyboomers.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe belangrijkste reden om online prijzen te vergelijken is volgens 59 procent omdat het zo makkelijk is. Dit is de derde belangrijkste reden voor hen om online te shoppen.
Maar dat houdt niet in dat offline prijsvergelijken niet gebeurt. 41 procent van de jongeren en 38 procent van de 30-44 jarigen lopen de winkels langs om de prijzen te checken, één op de 10 kijkt in tijdschriften.
In Nederland deed Insites Consulting in opdracht van de Persgroep onderzoek naar de plek van dagbladen in het leven van de mediagebruiker. Conclusie luidde dat de krant, los van het format, een belangrijke rol zal blijven spelen in het leven van de mediagebruiker. Meer in Tijdschrift voor Marketing nummer 11.
(bron: Marketingcharts)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid