Overslaan en naar de inhoud gaan

Kranten: nog steeds goed voor prijsvergelijking

Er zijn in de VS nog steeds veel vrouwen die de krant pakken om de prijzen te vergelijken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de white paper ‘Effects of the Recession on Brand Loyalty and “Buy Down” Behavior: 2011 Update’ van comScore. Van de 1.000 ondervraagde vrouwen in de leeftijdsgroep 60 jaar en ouder geeft 58 procent aan in de krant de prijzen van producten te vergelijken. 47 procent van de 45-59-jarigen doet dit, net als 41 procent van de 30-44-jarigen. Als we deze laatste groep nemen: een van de 10 van hen checkt de prijzen op de mobiele telefoon. Van de ondervraagden onder de 30 gebruikt 15 procent de mobiel en 25 procent kranten om de prijzen te vergelijken.

related partner content for mobile comes here

Internet (niet mobiel) is de populairste tool voor prijsvergelijking voor iedereen, uitgezonderd senioren (50 procent van hen doen aan online prijsvergelijking): voor 63 procent ondervraagden onder de 30, 60 procent voor de 30-44 jarigen, 57 procent van de babyboomers.

De belangrijkste reden om online prijzen te vergelijken is volgens 59 procent omdat het zo makkelijk is. Dit is de derde belangrijkste reden voor hen om online te shoppen.

Maar dat houdt niet in dat offline prijsvergelijken niet gebeurt. 41 procent van de jongeren en 38 procent van de 30-44 jarigen lopen de winkels langs om de prijzen te checken, één op de 10 kijkt in tijdschriften.

In Nederland deed Insites Consulting in opdracht van de Persgroep onderzoek naar de plek van dagbladen in het leven van de mediagebruiker. Conclusie luidde dat de krant, los van het format, een belangrijke rol zal blijven spelen in het leven van de mediagebruiker. Meer in Tijdschrift voor Marketing nummer 11.

(bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in