Kraft strijdt tegen corpulentie


Kraft presenteerde gisteren een aantal maatregelen en wil onder meer te grote eenpersoonsverpakkingen en marketinginspanningen in scholen aan banden leggen. Voor reclamecampagnes die op kinderen zijn gericht worden richtlijnen opgesteld. Deze moeten goede eetgewoonten en een actievere levensstijl aanmoedigen.
Kraft, onder meer bekend van Milka-chocolade, Toblerone en Côte d'Or, wil met een wereldwijde campagne duidelijk maken bezorgd te zijn over zwaarlijvigheid, met name bij kinderen. Het concern volgt daarmee initiatieven van enkele fastfoodketens die meer de nadruk zijn gaan leggen op gezonder en caloriearmer voedsel. McDonald's wist daardoor in mei de grootste omzetstijging in vier jaar te boeken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘Wat mensen eten, is een persoonlijke keuze, maar wij kunnen ervoor zorgen dat zij een bewustere keuze maken', aldus plaatsvervangend bestuursvoorzitter Roger Deromedi van Kraft bij de lancering van de campagne. Begin volgend jaar moet zijn begonnen met de uitvoering van de voorgestelde maatregelen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid