Overslaan en naar de inhoud gaan

Kraft strijdt tegen corpulentie

Kraft Foods, het grootste voedingsconcern van de Verenigde Staten, heeft besloten campagne te voeren tegen zwaarlijvigheid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kraft presenteerde gisteren een aantal maatregelen en wil onder meer te grote eenpersoonsverpakkingen en marketinginspanningen in scholen aan banden leggen. Voor reclamecampagnes die op kinderen zijn gericht worden richtlijnen opgesteld. Deze moeten goede eetgewoonten en een actievere levensstijl aanmoedigen.

related partner content for mobile comes here

Kraft, onder meer bekend van Milka-chocolade, Toblerone en Côte d'Or, wil met een wereldwijde campagne duidelijk maken bezorgd te zijn over zwaarlijvigheid, met name bij kinderen. Het concern volgt daarmee initiatieven van enkele fastfoodketens die meer de nadruk zijn gaan leggen op gezonder en caloriearmer voedsel. McDonald's wist daardoor in mei de grootste omzetstijging in vier jaar te boeken.

‘Wat mensen eten, is een persoonlijke keuze, maar wij kunnen ervoor zorgen dat zij een bewustere keuze maken', aldus plaatsvervangend bestuursvoorzitter Roger Deromedi van Kraft bij de lancering van de campagne. Begin volgend jaar moet zijn begonnen met de uitvoering van de voorgestelde maatregelen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in