Overslaan en naar de inhoud gaan

Kodak consolideert mediabudget

Eastman Kodak heeft aangekondigd haar internationale mediabudget van ruim 100 miljoen dollar te gaan consolideren. Op dit moment is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kodak zoekt voor de consolidatie zowel binnen het bestaande bestand aan bureaus als bij bureaus waar de cameramaker nog geen contacten mee heeft. De consolidatie zal vooral gaan om kosteneffectiviteit en zal geen invloed hebben op de relatie die Kodak heeft met Ogilvy & Mather (WPP Group) voor het creatieve werk, zo verklaart een Kodak zegsman tegenover Adage. Hij zei verder dat het idee om het media account te gaan consolideren al een jaar of twee speelt en dat de plannen in een vroeg stadium zijn.

related partner content for mobile comes here

De mediauitgaven van Kodak zijn de laatste jaren flink gedaald. Het iconische merk, dat in 1888 de eerste camera op de markt bracht, heeft grote problemen gehad om zich aan te passen aan het digitale tijdperk. Waar het ooit een van de grootste adverteerders op TV was, is het budget nu verschoven naar online en evenementen, zoals het Kodak Theater.

In de VS gaf Kodak afgelopen jaar 101 miljoen dollar uit aan media, waarvan slechts 35 miljoen voor televisie, aldus onderzoeksbureau TNS Media Intelligence. De media-uitgaven zijn blijven afnemen sinds 2002, toen Kodak nog 204 miljoen dollar uitgaf. In het tweede kwartaal van dit jaar toonde de omzetcijfers van Kodak een terugval. Het bedrijf stopte in 2004 met het maken van filmcamera’s en geeft aangekondigd de fabricage van digitale camera’s onder haar naam uit te zullen gaan besteden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in