Kodak consolideert mediabudget
Kodak zoekt voor de consolidatie zowel binnen het bestaande bestand aan bureaus als bij bureaus waar de cameramaker nog geen contacten mee heeft. De consolidatie zal vooral gaan om kosteneffectiviteit en zal geen invloed hebben op de relatie die Kodak heeft met Ogilvy & Mather (WPP Group) voor het creatieve werk, zo verklaart een Kodak zegsman tegenover Adage. Hij zei verder dat het idee om het media account te gaan consolideren al een jaar of twee speelt en dat de plannen in een vroeg stadium zijn.
De mediauitgaven van Kodak zijn de laatste jaren flink gedaald. Het iconische merk, dat in 1888 de eerste camera op de markt bracht, heeft grote problemen gehad om zich aan te passen aan het digitale tijdperk. Waar het ooit een van de grootste adverteerders op TV was, is het budget nu verschoven naar online en evenementen, zoals het Kodak Theater.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn de VS gaf Kodak afgelopen jaar 101 miljoen dollar uit aan media, waarvan slechts 35 miljoen voor televisie, aldus onderzoeksbureau TNS Media Intelligence. De media-uitgaven zijn blijven afnemen sinds 2002, toen Kodak nog 204 miljoen dollar uitgaf. In het tweede kwartaal van dit jaar toonde de omzetcijfers van Kodak een terugval. Het bedrijf stopte in 2004 met het maken van filmcamera’s en geeft aangekondigd de fabricage van digitale camera’s onder haar naam uit te zullen gaan besteden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid