James Surowiecki bij Google Zeitgeist


James Surowiecki is schrijver van het boek The Wisdom of Crowds. Ik heb het gelezen en kan het u van harte aanbevelen.
Speciaal voor Zeitgeist ging zijn speech over The Wisdom of Online Crowds. Hij vertelde hoe internet ingezet kan worden als nieuwe onderzoekstool onder grote groepen. En dat de voorspellingen van grote groepen vaak zeer nauwkeurig zijn. Online groups can be very smart, zei Surowiecki.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAls voorbeelden haalde hij Hollywood Stock Exchange aan. Maar ook de interne online polls van bedrijven als HP en Siemens. En de interactieve online community van P&G: samen komen tot succesvolle producten.
Klanten zijn eager om u alles te vertellen. Als u maar de juiste vragen stelt. Vraag online groepen bijvoorbeeld: welke producten, denkt u dat het meest succesvol zullen verkopen? De groep heeft het altijd bij het goede eind! Hoe denkt u dat de voorspellingen bij de paardenraces tot stand komen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid