Overslaan en naar de inhoud gaan

James Surowiecki bij Google Zeitgeist

James Surowiecki is schrijver van het boek The Wisdom of Crowds. Ik heb het gelezen en kan het u van harte aanbevelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

James Surowiecki is schrijver van het boek . Ik heb het gelezen en kan het u van harte aanbevelen.

related partner content for mobile comes here

Speciaal voor Zeitgeist ging zijn speech over The Wisdom of Online Crowds. Hij vertelde hoe internet ingezet kan worden als nieuwe onderzoekstool onder grote groepen. En dat de voorspellingen van grote groepen vaak zeer nauwkeurig zijn. Online groups can be very smart, zei Surowiecki.

Als voorbeelden haalde hij Hollywood Stock Exchange aan. Maar ook de interne online polls van bedrijven als HP en Siemens. En de interactieve online community van P&G: samen komen tot succesvolle producten.

Klanten zijn eager om u alles te vertellen. Als u maar de juiste vragen stelt. Vraag online groepen bijvoorbeeld: welke producten, denkt u dat het meest succesvol zullen verkopen? De groep heeft het altijd bij het goede eind! Hoe denkt u dat de voorspellingen bij de paardenraces tot stand komen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in