Overslaan en naar de inhoud gaan

ING Communicatie gaat werken à la Google, Zappos en Spotify

ING heft onderscheid tussen interne en externe communicatie op
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 ING heeft zijn organisatie van communicatie ingrijpend veranderd. In lijn van de reorganisatie die de gehele bank op dit moment ondergaat zijn de onderdelen interne en externe communicatie de nek omgedraaid, en gaat ‘communicatie;’ voortaan werken met autonome teams.

related partner content for mobile comes here

Spotify, Zappos, Google 

De nieuwe organisatie is opgebouwd naar het voorbeeld van bedrijven als Spotify, Zappos, Google, en moet meer flexibiliteit en innovatie opleveren. Autonome teams zijn  daarin verantwoordelijkheid voor een deel van het ‘totale eindproduct’, of in dit geval de communicatie van ING.

5 teams

Er zijn vijf autonome teams: branding & visual identity; interne en externe communicatie, waaronder woordvoering; sociale media; MVO, en een team sponsoring & events. 

De reorganisatie heeft geleid tot het vertrek van Cindy Penders, die leiding gaf aan externe communicatie, en haar afdeling opgedeeld zag worden.  Zij besloot haar loopbaan buiten de bank voort te zetten.

Omvang

Hoeveel mensen er met de reorganisatie verdwijnen bij Communicatie van ING kan Harold Reusken, manager woordvoering, niet precies zeggen: ‘De omvang van de afdeling blijft ongeveer hetzelfde. We werken met een flexibele schil, en er zijn functies verdwenen, maar tegelijkertijd ook weer nieuwe gecreëerd.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in