Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoeveel omzet mis ik zonder mobiele strategie?

Terwijl jouw team hard werkt aan traffic, content en conversie-optimalisatie, lijkt het vechten tegen de bierkaai.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ervaringen van laten zien dat 60% van Facebook gebruikers actief reageren op acties via smartphone en tablet. Ondertussen focus je op de PC gebruikers, lekker traditioneel en .. makkelijk. De vraag is echter, hoeveel omzet mist u nu door jouw mobiele bezoekers?

related partner content for mobile comes here

Stel je richt je op (paid en non-paid) zoekverkeer via zoekmachines, hierbij is Adwords de meest gebruikte manier om online marketing in te zetten. Echter, begin 2013 kondigde aan. Kort uitgelegd: jouw advertenties worden getoond op PC, tablet én smartphone. Dit kun je niet meer uitzetten, alleen het bod kunt je per device aanpassen. Daarbij komt dat heeft (lees: lange laadtijden, slechte user experience).

Voel je hem al? Anders zet ik de mobiele cijfers nog even op een rijtje:


 

Nu begrijp ik dat je deze cijfers wellicht zelf nog niet merkt. Het kan namelijk ook zijn dat mobiele bezoekers bovenop jouw normale webbezoek binnenkomt, echter is dit vaak met één opslag niet te zien aan jouw analytic cijfers. Het verkeer van mobiele devices wordt meegenomen in jouw standaard verkeer cijfers. Je moet dus in analytics het verkeer gaan onderscheiden. Doelconversies kun je ook onderscheiden per device.

Stel dat je een business case moet maken voor jouw mobiele strategie. Je bekijkt via analytics in hoeverre het aandeel van mobiel verkeer de afgelopen 12 maanden is toegenomen. Bij veel partijen was het aandeel mobiel verkeer in Q1 2012 nog zo’n 6%, maar tegenwoordig 15-20%. Het is niet hoger wiskunde, maar voor jouw directie kun je vast wel het sommetje maken, zeker als internet een belangrijke business voor je is. Let wel op: conversie op smartphones zijn sterk afhankelijk van de user experience en mobile customer journey.

Veel partijen vinden het nog lastig om een (even) hoge conversie op smartphones te realiseren, ze zijn er wel. Zie de Greetz case als voorbeeld. Tablets laten vrij snel na optimalisatie hoge conversie zien. Smartphone zijn voornamelijk voor sharing, informatie, prijsvergelijker op locatie erg belangrijk.

Ik hoop dat deze cijfers een goed beeld geven van de potentie van mobiel internet voor jouw organisatie. Voor elke case is het weer anders, afhankelijk van de business waar je in zit en voor welke (technische) implementatie je kiest.

Veel succes met het ontwikkelen van uw mobiele strategie!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in