Complexe supermarktcommercial geen probleem meer dankzij 3D-decor
PAKT (formerly Wenneker.Group) is a European ecosystem of production companies that create content toolkits that deliver every conceivable asset, tailored for every channel and locally relevant for any market. We do this by finding and leveraging synergy within the group synergy within creativity, talent & resources. The companies in the PAKT ecosystem currently hold offices and studios in the Netherlands, Belgium and Sweden. PAKT has 115+ employees servicing international brands and agencies
Een commercial opnemen in een supermarkt: het is een veelvoorkomende vraag, maar ook een enorme logistieke uitdaging. Dankzij de innovatieve techniek van Virtual Production kon PAKT dit voor HENKEL (Dixan) realiseren binnen budget, met een topresultaat.
Uitdaging
Robert Verberne (PAKT-producer): ‘De Duitse wasmiddelfabrikant HENKEL heeft ons uitgedaagd om een commercial maken voor het merk Dixan. Er was een aantal voorwaarden:
- De commercial speelt zich grotendeels af in een supermarkt
- Enkele shots moeten worden gedraaid in een wasruimte met wasmachine.
- De commercial is bedoeld voor de Zuid-Europese markt.
- Er is budget voor één draaidag’.
‘Draaien in een supermarkt is zonder uitzondering een ingewikkelde klus’, vertelt PAKT-producer Robert Verberne. ‘Supermarkten zijn bijna altijd open voor klanten, dus de enige optie om te filmen is op zondagavond. Alle producten moeten strak in de schappen staan en concurrerende producten mogen niet in beeld komen.’ Vervolgens moet de hele crew nog naar een andere locatie , om de wasruimte in beeld te brengen.
Aanpak
PAKT kon de commercial toch realiseren dankzij Virtual Production. Dat werkt als volgt: de 3D artists van PAKT maken een supermarkt in 3D, die op een groot LED-scherm wordt geprojecteerd. Op de voorgrond bouwt PAKT twee fysieke schappen, waardoor de reële en virtuele wereld naadloos op elkaar aansluiten. Producer Robert Verberne: ‘In het decor is ineens alles mogelijk. We hebben de supermarkt iets mooier en aantrekkelijker gemaakt en meer afgestemd op een Zuid-Europees publiek. Vervolgens schakelden we virtueel over naar het washok. Ondanks het kleinere budget konden we toch aan alle wensen voldoen.’
4 voordelen van Virtual Production voor Dixan
- De supermarkt heeft een mediterrane sfeer, zonder dat daarvoor naar Zuid-Europa gereisd hoeft te worden
- Er zijn geen logistieke uitdagingen om in een supermarkt te filmen en er is geen CO2-uitstoot voor de reis ernaartoe
- In 1 dag kan PAKT beide locaties voor de commercial filmen. Een kleiner budget levert toch een hoge production value op
- De uitstraling van de supermarkt is zeer realistisch en zelfs mooier dan je in het echt voor elkaar kunt krijgen.
Dit artikel is de tweede in een reeks over Virtual Production. In de eerste aflevering lees je over de techniek van Virtual Production. In de derde aflevering geeft PAKT nog een voorbeeld van produceren op deze innovatieve manier.
Ben je geïnteresseerd, neem zeker contact op met Robert Verberne (robert@wenneker.amsterdam)
Virtueel produceren: small footprint, high value
PAKT (formerly Wenneker.Group) is a European ecosystem of production companies that create content toolkits that deliver every conceivable asset, tailored for every channel and locally relevant for any market. We do this by finding and leveraging synergy within the group synergy within creativity, talent & resources. The companies in the PAKT ecosystem currently hold offices and studios in the Netherlands, Belgium and Sweden. PAKT has 115+ employees servicing international brands and agencies
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid