Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie-topvrouw Google stapt over naar Uber

Rachel Whetstone vervangt David Plouffe, de man achter de twee Obama-campagnes
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opvallend transfernieuws uit de VS. Rachel Whetstone, senior vice-president  communicatie en public policy  bij Google, stapt over naar Uber. Dat meldt de site  

related partner content for mobile comes here

Ze zal daar vervangen, het strategische brein achter de twee Obama-campagnes, die in augustus vorig jaar bij Uber aantrad als hoogste in communicatie. Hij treedt toe tot de board en zal zich op een meer strategische rol in het bedrijf gaan richten en onder meer ceo Travis Kalanick adviseren.

Belangrijk adviseur

Whetstone’s begon in in 2005 bij Google Europa, klom op in de onderneming en werd in de VS maar  een belangrijke  adviseur van de ceo’s Eric Schmidt  en Larry Page. Ze heeft bovendien bij Google veel ervaring opgedaan met ‘legal issues’, onder meer met de Europese Unie en de VS zelf.

De overstap is saillant, aldus de Amerikaanse media, en niet alleen omdat Google een investeerder is in Uber. Het is tegelijkertijd een concurrent van de taxi-app omdat het zich op de vervoerstechnologie en –branche richt.

Mondiaal managen

Volgens Re/code maakt  Plouffes ‘promotie’ duidelijk dat het managen van een mondiaal tech-bedrijf toch wat anders is  dan het voeren van een politieke campagne. De reden voor de functiewisseling lijkt vooral te zijn dat Uber iemand nodig had met meer ervaring in het managen van  wereldwijde communicatie bij een bedrijf dat in tal van markten onder vuur ligt.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in