Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Lions organiseert het tweedaagse Lions Innovation Festival

Een festival binnen een festival. Cannes Lions geeft het podium steeds uitdrukkelijker aan creatieve geeks.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ceo van Cannes Lions; het International Festival of Creativity, Philip Thomas, zegt het ieder jaar weer: ‘Het festival is een weergave van wat er speelt in de sector.’ Onder andere als motivatie voor weer één of meer categorieën erbij, waarin bureaus in kunnen zenden, nieuwe categorieën die de kassa jaar op jaar harder hebben doen rinkelen.

related partner content for mobile comes here

Classic Pass
Dit jaar heeft de reflectie van ‘what’s out there’ de festivaldirectie doen besluiten om een heel festival binnen het festival te organiseren: het zo gedoopte Lions Innovations Festival. Dat duurt twee dagen (binnen de ruime week die het hele festival – exclusief jureren - duurt), en er zijn losse entreebewijzen verkrijgbaar voor het minifestival, dat een eigen programma kent met presentaties, demonstraties en netwerkmogelijkheden. Houders van de oude vertrouwde ‘Classic Pass’ wordt ook toegang verleend tot het Lions Innovations Festival. De organisatie: ‘Het Lions Innovation Festival laat zien hoe data en technologie krachtige katalysatoren kunnen zijn voor creativiteit.’

Creatieve Data Lions
Als weerspiegeling van de nieuwe werkelijkheid wordt ook nog een nieuwe categorie gelanceerd: de Creative Data Lions. Binnen die categorie spelen data een hoofdrol, data hebben bijvoorbeeld geholpen om ideeën te vormen, om tot een beter verhaal te komen, of meer betrokkenheid van de doelgroep te realiseren. David Droga, van Droga5 ziet dat alles als volledig geïntegreerd: ‘Ik hou van de wrijving tussen creativiteit en data. Het is prachtig als je tussen die twee kunt navigeren, het vult elkaar aan. Data en wetenschap werken bevrijdend voor creativiteit, want ze bieden een fundament. We zijn er niet bang voor, het brengt juist grote inzichten, waardoor we kunnen stoppen met een hoop slap geouwehoer. Het stelt ons in staat om de juiste vragen te stellen.’

Innovation Lions
Los van de introductie van deze categorie, krijgt de vorig jaar geïntroduceerde categorie Innovation Lions verdere verdieping. Zowel ‘standalone’ cases, als cases op het gebied van ‘branded technological solutions’, ‘adtech platforms’ en ‘models’ kunnen worden ingezonden in deze categorie.

Technofoben worden door Thomas gerustgesteld: ‘Cannes Lions gaat, ging en zal altijd blijven gaan over creativiteit.’

Het Lions Innovation Festival vindt plaats op 25 en 26 juni 2015 in de Lerins Hall van het Palais des Festivals. Het minifestival wordt besloten met de uitreiking van de vernieuwde Lions Innovation Awards. Toegangspassen zullen verkrijgbaar zijn vanaf 15 januari. Meer uitgebreide informatie vindt u .

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in