Overslaan en naar de inhoud gaan

Belangrijkste marketingbuzzword: personalisatie

Personalisatie wordt de kritische factor voor het behalen van langetermijn brandingdoelstellingen. Dat vinden marketeers die digitale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Echter, op dit moment heeft een minderheid personalisatie al goed ingevoerd in de systemen.

related partner content for mobile comes here

Aldus , voor Conversant Media.

47 procent van de respondenten geeft aan dat personalisatie extreem belangrijk is voor de huidige merkdoelen. 63 procent geeft aan dat het zeer belangrijk is voor de doelen op lange termijn.

Deze uitkomst is in lijn met , waarin de (marketing)respondenten aangeven dat customer experience en personalisatie prioriteit krijgt de komende tijd. Veel meer dan andere buzzwoorden als big data  en social.

Nog bescheiden
Tenminste de helft van de marketeers die met name verantwoordelijk zijn voor customer insights,  geeft aan dat er al personalisatietools worden gebruikt in social advertising (57 procent), online video (61 procent), en e-mail (64 procent).

Echter, onder marketeers die geen customer insights in hun takenpakket hebben, zijn deze percentages aanmerkelijk lager: respectievelijk 25, 23 en 33 procent. De meerderheid van de respondenten geeft aan dat het gebruik van personalisatie op dit moment nog bescheiden is.

‘Customer insights-marketeers’ geven - meer dan andere marketeers- ook aan dat de bestedingen voor personalisatie-instrumenten, denk aan betere meetsystemen of ‘cross-device’ herkenning, omhoog zullen gaan. Gemiddeld zijn 6 van de 10 ondervraagde marketeers van plan meer te investeren in dit soort projecten.

De grootste drempels die implementatie van personalisatie tegen houden, zijn volgens de respondenten:

- Zorgen over data privacy
- Consumentenprofielen begrijpelijk maken voor alle marketing- en saleskanalen
- Beveiligen van interne bronnen om een gepersonaliseerd marketingprogramma te kunnen uitvoeren

Methodiek
101 senior marketeers in de VS reageerden op de online survey die Forrester uitstuurde in april en mei 2014. De respondenten hebben beslissingsbevoegdheid, zijn werkzaam in de B2C-sector en verantwoordelijk voor digital marketingstrategie en/of tactieken.  

Alle respondenten zijn werkzaam in bedrijven die 100 miljoen dollar of meer omzetten in 2013. Een kwart van de respondenten werkt bij een bedrijf dat in 2013 tenminste een miljard dollar omzette.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in