Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple is Marketer of the Year

Apple is weer helemaal terug van weggeweest. Design, slimme pr, een uitgekiende retail-strategie en een charismatische topman zorgen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Misschien zou je in plaats van fans nog beter kunnen spreken van Apple-evangelisten. Apple-gebruikers groeten elkaar, net als motorrijders en truckers op de snelweg. Of ze nou een powerbook gebruiken, een iPod of een G5. Het merk is uitgegroeid tot een levensstijl. Tot een merk dat altijd de aantrekkelijke underdog geweest is tussen een paar nondescripte hightechgiganten. De Apple-gemeenschap is tamelijk divers: van hippe teenagers tot veertigers gehuld in krijtstreep. De Apple-levensstijl spreekt menigeen aan.
Met de iTunes-software, waarmee de muziekindustrie (eindelijk) geld kan verdienen aan het downloaden van muziek, heeft Apple weer een nieuwe hit in handen. Apple heeft al ruim zeventien miljoen liedjes verkocht via zijn iTunes Music Store.
Het aardige is dat Apple relatief weinig uitgeeft aan reclame: zo’n 70 miljoen dollar in 2003. Oprichter en topman Steve Jobs weet precies wat hij met het merk Apple wil, zeggen insiders. In alle communicatie hoeft de tone of voice van Apple niet exotisch te zijn, het merk is juist menselijk en toegankelijk. Jobs hecht naast marketingcommunicatie zeker zoveel waarde aan free publicity. Hij onderhoudt goede contacten met toonaangevende journalisten, en dat heeft effect. Het regent wereldwijd juichende artikelen over Apple.

related partner content for mobile comes here

Bron: Advertising Age

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in