Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple is het bedrijf met veruit de meeste merkwaarde

Amerikaanse ondernemingen domineren Eurobrand Top 100.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Apple is de onderneming met de meeste merkwaarde van in totaal 113 miljard euro (plus 2,8 procent). Dat is althans de conclusie van de Eurobrand Global Top 100 2014, die zijn jaarlijkse ranglijst naar buiten heeft gebracht van merkondernemingen en hun waarde.

related partner content for mobile comes here

Google heeft daarin Coca Cola van de tweede plaats verdrongen. De waarde nam fors toe en steeg met 22,7 procent tot € 67,5 miljard euro. Coca-Cola eindigde als derde met 64,7 miljard (min 3,6 procent).

Voor het onderzoek zijn meer dan 3000 bedrijven in 16 verschillende sectoren uit Europa, de VS en Azië geanalyseerd. De top-10 bestaat volledig uit Amerikaanse bedrijven. 

Nederlandse ondernemingen

Unilever was het hoogste Nederlandse merk met een 25e plaats, een daling van 5 plekken. Ook de waarde daalde fors, met 10 procent. Heineken eindigde op een 45e plaats met een waarde van bijna 18 miljard euro. Dat was een stijging van 2,8 procent, maar het merk verloor wel 6 plaatsen in de ranglijst. Shell kwam op een 60e plaats en verloor bijna 5 procent. KPMG eindigde 90e met een merkwaarde

Merkenportfolio&;s

De Amerikaanse merken domineren, de gehele top-10 bestaat uit brands uit de VS. Op 11 komt het eerste niet-Amerikaanse merk: China Mobile met een waarde van 44 miljard euro. 

Europa is vooral sterk in merkenportfolio&;s,de VS leidt weer bij &;single brands&;, aldus Eurobrand-ceo Gerhard Hrebicek.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in