Overslaan en naar de inhoud gaan

Van search naar banners

Het Google Adwordsmodel verschuift zich nu ook naar de inkoop van bannerruimte, waarbij adverteerders zelf de prijs van een banner kunnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Google Adwordsmodel verschuift zich nu ook naar de inkoop van bannerruimte, waarbij adverteerders zelf de prijs van een banner kunnen bepalen. Onder andere , en houden zich in Nederland bezig met de veiling van bannerruimte.

Onlinemarketing- (voorheen zoekmachinemarketing)bureau ziet de trend en breidt de dienstverlening daarom uit met diensten en advies op het gebied van direct respons bannering en affiliate marketing. Daarnaast zet het van oorsprong Groningse bureau in op web analytics en conversie optimalisatie. Het bureau werkt hiervoor onder anders samen met ilse media en Clickdistrict.

Een belletje met ceo Gert-Jan Munneke, ceo Traffic4u, levert de volgende uitleg: ‘We leggen vanaf nu meer nadruk op het management van een campagne. Wat zijn de kpi’s en hoe kun je die behalen? Door bij te sturen op alle onderdelen, dus ook de website zelf, proberen we meer conversie te halen uit het mediabudget. We merken bij onze klanten namelijk een fors toenemende vraag naar inzichten in het gebruik van hun website en hulp bij het verbeteren van conversie-percentages.'

Volgens Munneke is er een omslag gaande in de manier waarop media wordt ingekocht: 'Google heeft met Adwords een trend ingezet die zich ook verplaatst naar het inkopen van bannerruimte. Mede door de aankoop van DoubleClick door Google verwacht ik hier de komende tijd nog een grote verschuiving in. Veel bannerruimte wordt nog op basis van ratecards ingekocht, dit zal meer naar het veilingmodel gaan waar de nadruk meer zal liggen op management en minder op inkoop.'

Zijn er al adverteerders die dit toepassen? ‘Ja, de resultaat- en salesgerichte adverteerders doen dit al, en je ziet de brandinggerichte adverteerders nu ook komen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in