
Het Google Adwordsmodel verschuift zich nu ook naar de inkoop van bannerruimte, waarbij adverteerders zelf de prijs van een banner kunnen bepalen. Onder andere Jabidoo.nl, Ilse Media en ClickDistrict houden zich in Nederland bezig met de veiling van bannerruimte.
Onlinemarketing- (voorheen zoekmachinemarketing)bureau Traffic4u ziet de trend en breidt de dienstverlening daarom uit met diensten en advies op het gebied van direct respons bannering en affiliate marketing. Daarnaast zet het van oorsprong Groningse bureau in op web analytics en conversie optimalisatie. Het bureau werkt hiervoor onder anders samen met ilse media en Clickdistrict.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensEen belletje met ceo Gert-Jan Munneke, ceo Traffic4u, levert de volgende uitleg: ‘We leggen vanaf nu meer nadruk op het management van een campagne. Wat zijn de kpi’s en hoe kun je die behalen? Door bij te sturen op alle onderdelen, dus ook de website zelf, proberen we meer conversie te halen uit het mediabudget. We merken bij onze klanten namelijk een fors toenemende vraag naar inzichten in het gebruik van hun website en hulp bij het verbeteren van conversie-percentages.'
Volgens Munneke is er een omslag gaande in de manier waarop media wordt ingekocht: 'Google heeft met Adwords een trend ingezet die zich ook verplaatst naar het inkopen van bannerruimte. Mede door de aankoop van DoubleClick door Google verwacht ik hier de komende tijd nog een grote verschuiving in. Veel bannerruimte wordt nog op basis van ratecards ingekocht, dit zal meer naar het veilingmodel gaan waar de nadruk meer zal liggen op management en minder op inkoop.'
Zijn er al adverteerders die dit toepassen? ‘Ja, de resultaat- en salesgerichte adverteerders doen dit al, en je ziet de brandinggerichte adverteerders nu ook komen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee