Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Beek nieuwe ceo Havas Worldwide Nederland

Rob van Beek is aangesteld als ceo Nederland bij Havas Worldwide. Hij volgt Floris van Hasselt op, die in april dit jaar vertrok. Van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van Beek (41) was voorheen chief interactive officer bij IdeasForBrands/McCann Nederland. In deze functie was hij medeverantwoordelijk voor verwerven van nieuwe klanten als Intratuin, Praxis, Van Gils, Pfizer, Shire en Stegeman. Daarnaast was hij op de Nederlandse markt verantwoordelijk voor de digitale ontwikkeling van internationale klanten als L'Oréal, Maybelline en Mastercard.

related partner content for mobile comes here

Van Beek begon aan uitgeverskant. Zo was hij onder meer directeur van Broadcast Press, leidde hij Planet.nl en ontwikkelde hij innovatieve online concepten bij Reed Business. Hij ontwikkelde bij die uitgevers zijn digitale kennis. Als ondernemer en eigenaar van WebTopia zette hij zijn ervaring in om grote bedrijven (retailers, verzekeraars, nutsbedrijven) te helpen met omnimediastrategieën.

Christian de La Villehuchet, chief executive officer van Havas Worldwide Europe, noemt Van Beek een ‘game changer’. ‘Hij heeft de ervaring, de staat van dienst, de spirit en de ondernemersgeest om Havas Worldwide in Nederland naar de top te brengen. Zijn missie is om groei te bewerkstelligen en de transformatie van de groep naar een volledig geïntegreerd bureau kracht bij te zetten. Daarbij is zijn digitale kennis van zaken cruciaal.’

Adformatie stelde vijf vragen aan Rob van Beek over zijn aanstelling als ceo bij Havas Worldwide Netherlands.

Met jouw aanstelling gaat Havas inzetten op ‘volledig geïntegreerd’. Is dat de enige weg voor reclamebureau(netwerken)?
‘Bureaunetwerken zijn de enige partijen die het kunnen, maar wel alleen als je topkwaliteit levert op alle niveaus. Wij kunnen daarnaast resources delen over de grens. Bij IdeasForBrands/McCann heb ik ervaren dat je op strategieniveau een belangrijke partner kan zijn. Klanten willen ook liever bij één partij aankloppen waarvan ze weten wat ze in huis hebben. Nu worden ze vaak gedwongen het anders te regelen, omdat het totaalplaatje van de agency niet klopt. De hoogste kwaliteit bieden over de hele breedte is een uitdaging. Maar wel een haalbare’

Komt de transformatie van Havas niet wat laat?
‘Is dat een reden om het niet te doen? Er liggen volop kansen op tafel volgens mij. Ik denk dat in Nederland meerdere bureaunetwerken aan de late kant zijn overigens, waardoor ondertussen een aantal mooie digitale agencies is ontstaan. Havas heeft wel het 360 graden denken in zich, dus de basis is aanwezig. Ook strategisch zit het goed. We kunnen natuurlijk niet alles zelf doen, bijvoorbeeld op het vlak van development. Daar waar we specifieke specialiteiten nodig hebben, zullen we samenwerken met uitstekende partners.’

Wat is je missie bij Havas?
‘Internationaal gezien draait het goed. Daar liggen kansen om de bestaande relaties verder uit te bouwen. Maar we moeten vooral de lokale markt versterken. Nieuwe lokale klanten binnenhalen dus. Ik zal me meer op de cliënten concentreren. Wat de organisatie van Havas betreft: de aanstelling van een nieuwe ceo brengt altijd veranderingen met zich mee. Ik heb aangegeven dat niemand in beginsel bang hoeft te zijn voor banenverlies. Ik zet in op expansie. Dan moet je denken aan het versterken van kennis van sociale media en online development en creatie. Ik wil dat Havas in Nederland zich de komende drie jaar weer ontwikkelt tot een bureau waarin de lokale allure terug is. Daarin vind je immers je identiteit terug.’

Je zegt dat je geïnspireerd bent geraakt door je gesprek met Christian de La Villehuchet, ceo van Havas Worldwide Europe, die jou heeft aangesteld. Kan je daar iets over zeggen?
‘Christian heeft met een stuk of 20 ervaren mensen gesproken. Die kwamen allemaal strak in het pak op gesprek, terwijl ik op mijn gympen binnenkwam. Hij vond dat interessant en vroeg zich af hoe dat zat. Ik ben iemand die zichzelf wil kunnen zijn. Volgens mij ligt het dna van Havas heel dicht bij mezelf: openheid, eerlijkheid en oog voor content en business. Christian wist dat er iets moest veranderen, dat Havas meer naar gedrevenheid en ondernemerschap moet. Die bevestiging had ik nodig. Anders kan ik niet doen waar ik goed in ben. Dat werd al meteen in het eerste gesprek duidelijk.’

Dinsdag werd bekend dat creative director Thijs de Boer naar ECD GreyPossible Benelux vertrekt. Hebben jullie al een vervanger op het oog?
‘We voeren nu gesprekken met een aantal goede mensen, die bij het nieuwe Havas passen. Eerste prioriteit is zo snel mogelijk een nieuwe creatief directeur aan te stellen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in