Overslaan en naar de inhoud gaan

Pim van der Feltz stapt op als directeur Google Nederland

Hij was 12 jaar bij Google werkzaam en heeft besloten 'nieuwe carrièremogelijkheden te verkennen'.
Pim van der Feltz
Pim van der Feltz
Pim van der Feltz
Pim van der Feltz

Pim van der Feltz (56) treedt na bijna 12 jaar af als directeur Google Nederland. Hij heeft besloten 'nieuwe carrièremogelijkheden te verkennen'. Van der Feltz neemt op 1 mei afscheid, naar een opvolger wordt nog gezocht.

related partner content for mobile comes here

Pim van der Feltz noemt zijn vertrek een moeilijke beslissing. 'Maar op dit punt in mijn carrière wil ik nog een keer iets nieuws doen en ik kijk ernaar uit om verschillende richtingen te verkennen.’

Volgens Peter Friis, vice-president Google Noord-Europa, heeft van der Feltz Google op de kaart gezet in Nederland. In het persbericht over het afscheid prijst hij Van der Feltz en diens 'uitstekend werk'.

Dat gaat volgens Friis om de hulp aan bedrijven om de online aanwezigheid te verbeteren, het Digitale Werkplaats-programma dat 150.000 Nederlanders trainde in digitale vaardigheden, en de caravan met een Google-team die door Nederland toerde om consumenten te leren hun privacy-instellingen te beheren.

Er werken momenteel 550 medewerkers voor Google in Nederland. Dit loopt op tot 775 wanneer de uitbreiding van het datacenter in Eemshaven is afgerond en het nieuwe datacenter in Agriport later dit jaar operationeel is. Tot nu toe heeft Google in Nederland in totaal € 2,5 miljard geïnvesteerd in datacenter-capaciteit in Eemshaven en Hollands Kroon.

Van der Feltz werkt sinds mei 2008 voor Google. Hij was afkomstig van T-Mobile Nederland, waar hij als lid van de raad van bestuur verantwoordelijk was voor marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in