Overslaan en naar de inhoud gaan

De interessantste e-shoppers

Leuk, al die cijfers over online verkopen, maar echt interessant wordt het pas als je weet wie wat doet op internet, zodat je doelgericht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er wordt al aardig op het web gewinkeld in Nederland; al 46 procent van de internetbezoekers heeft ook wel eens iets gekocht. In het afgelopen jaar werd door e-shoppers totaal 3,3 miljard op internet besteed, waarvan eenderde aan reizen en vakanties. Vier van de vijf transacties werden bij Nederlandse sites gedaan. Maar er blijken duidelijke profielen te bestaan van meer en minder lucratieve webconsumenten.Want veertig procent van de online uitgaven wordt gedaan door de ‘Easy Targets’, die ongeveer eenderde van de e-shoppers vormen. Zij zijn verreweg de meest interessante groep, want ze reageren extreem goed op online marketingtechnieken zoals commerciële e-mail en SMS-berichten. Ze kopen gemiddeld 5,5 producten per jaar online en geven ongeveer 279 gulden per bestelling uit. De ‘Skeptics’ vormen 18 procent van de e-shoppers en verantwoordelijk voor ongeveer 11 procent van het geld uit. Zij hebben de minste ervaring met internet en surfen veel minder intensief dan andere gebruikers. Zij zijn gemiddeld het oudst en er zitten veel vrouwen in deze groep. De ‘Hard to catch’ groep staat wel positief tegenover e-commerce maar is allergisch voor online marketing. Zij laten zelden hun persoonlijke gegevens achter op een website, terwijl de easy targets daar geen problemen mee hebben. Tot slot vormen de ‘Utilitarians’ 15 procent van de e-shoppers en zorgen voor 17 procent van de omzet. Ze surfen en kopen heel doelgericht en stellen geen prijs op ongevraagde e-mail. Hoewel ze een kleinere groep vormen geven ze meer geld uit dan de easy targets: gemiddeld 315 gulden per order.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in