Spotify gaat de kritiek te lijf door 100 miljoen dollar te investeren in het verspreiden van muziek & podcasts van minder zichtbare groepen.
We waren nog lang niet de diverse en inclusieve organisatie die we dachten te zijn, schrijft Monique Benda van Dentsu.
De taakgroep gaat handvatten ontwikkelen om diversiteit in advertenties te bevorderen.
De brief is het begin van de driejarige campagne ‘Ons voetbal is van iedereen' die dit seizoen de titel ‘One love, voetbal verbindt' draagt.
Vanaf volgend jaar zal het nieuwe merk in de winkels te vinden zijn.
BVA-onderzoek concludeert: ‘Maak bewuste keuzes, want het effect van reclame op onze beeldvorming is enorm groot.’
BBC-directeur Tony Hall stelt dat hij door de actualiteit het tempo om de zender diverser te maken, wilde opschroeven.
Zespri Kiwifruit en Gillette trekken zich terug, AH en Nestlé voorlopig, Gamma evalueert en SNS Bank wil in gesprek.
De World Federation of Advertisers roept merken op om op te staan tegen racisme. BVA reikt merken ‘oplossingen’ aan.