De best bekeken media van Nederland is een campagne om de vergeten factor aandacht weer op de kaart te zetten. Aandacht is juist waar nieuwsmedia in uitblinken. Zeker vergeleken met bijvoorbeeld TV, waar reclame vaak het uitgelezen moment is om iets anders te gaan doen. Mensen kiezen (en betalen) bewust voor een nieuwsmerk en consumeren dit aandachtig. Zonder aandacht heb je niks aan bereik, is dan ook de boodschap. In diverse uitingen worden adverteerders met een humoristische ondertoon uitgedaagd om hun vooroordelen te herzien. De Persgroep heeft haar positionering, prijsstrategie en productportfolio aangepakt om aan relevantie te winnen in een zeer competitieve advertentiemarkt.
Advertenties, banners, advertorials en nieuwsbrieven worden in vakmedia ingezet (Adformatie, Marketing Tribune, Tijdschrift voor Marketing, Emerce). Ook hangen er posters in de toiletten van menig mediabureau en wordt de campagne doorgevoerd op radio. Uiteraard worden ook de eigen Persgroep media ingezet: immers lezen beslissers zelf onze nieuwsmedia. Ook aan interne activatie is gedacht met o.a. een postercampagne en gadgets. Tenslotte is voor nog meer aandacht een PR offensief ingezet. Met klinkend resultaat:
De Persgroep stijgt in 1 jaar tijd maar liefst 20 plaatsen in het voorkeursrijtje van adverteerders en mediabureaus in het Adformatie Kerstrapport 2014. Als enige nieuwsuitgever haalt de Persgroep haar target omzet 2014, terwijl directe concurrenten met meer dan 10% dalen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!