Nieuw campagneconcept ASN Bank: 'Zo maakt geld gelukkig'

De bekende uitdrukking luidt: ‘Geld maakt niet gelukkig’, maar ASN Bank wil het juist hebben over geld dat wél gelukkig maakt.

Deze week komt ASN Bank met een geheel nieuwe campagne, ‘Zo maakt geld gelukkig’ (bureau: Selmore, full credits onderaan dit bericht). ASN Bank baseert zich voor de nieuwe campagne op de overtuiging dat je met geld van de wereld een mooiere plek kunt maken. In een toelichting zegt de bank: &;De bekende uitdrukking "Geld maakt niet gelukkig" gaat over de tekortkomingen van geld. ASN Bank is van het geld dat wél gelukkig maakt.&;

De bedoeling van de campagne is dan ook om te laten zien dat je met geld de wereld mooier kunt maken. ASN Bank: &;Er wordt uitgelegd hoe geld gelukkig maakt. En in een actiematige aanpak wordt benadrukt hoe makkelijk het voor iedereen is om met geld gelukkig te maken.&;

 

De werkwijze van ASN Bank is niet anders dan voorheen, de manier waarop het verhaal wordt verteld wel. De campagne zal in eerste instantie te zien en te horen zijn op de eigen kanalen van ASN Bank, via social en online platforms en op radio en NS stations. Vanaf januari zal de campagne ook op televisie een vervolg krijgen.

 

ASN Bank over ASN Bank
ASN Bank stimuleert samen met ruim 630.000 klanten duurzame vooruitgang. En dat levert pure winst op, maar niet alleen in de vorm van geld. Want werken aan een leefbare wereld is goed voor ons allemaal. Door arbeidsomstandigheden te verbeteren, gaat iedereen erop vooruit. Door een rijkere natuur te stimuleren, verrijk je ook jezelf. En door een bijdrage te leveren aan duurzame energie, kan ook de volgende generatie profiteren van onze planeet. Duurzaam bankieren is dus in ons aller eigenbelang. En als bonus krijg je direct een goed gevoel.

 

Credits
Klant: ASN Bank
Titel: Zo maakt geld gelukkig        
Datum on air / live: 28 november 2016     
Creatieve directie: Diederick Hillenius, Poppe van Pelt               
Design: Rivelino Panka, Mariska Rijnaarts, Diederick Hillenius
Account: Lucinda Rosheuvel, Kim de Winter, Anja Froeling
Strategie: Gijs de Bruijn
RTV Producer: Kitty Slagter, Hanneke Kampschreur
Klant verantwoordelijk: Micky Bakker, Henk de Ligt, Andre Kragtwijk
Productiemaatschappij: Made for Digital
Regisseur: Jamille van Wijngaarden
Producer: Marleen Koelma
D.O.P./Cameraman: Aziz al Dilaimi
Offline editor: Made for digital / Cas de Brouwer
Postproductie: Made for digital / Cas de Brouwer

 

Een uitgebreid interview met Andre Kragtwijk (ASN Bank) en Gijs de Bruijn (Selmore) leest u in Adformatie , verschijningsdatum 16 december

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie