Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanquin en Odido ronden ‘kleurenrelletje’ af met een subliem een-tweetje

Odido staat sponsorrechten af aan Sanquin tijdens wedstrijd FC Utrecht – Vitesse om aandacht te vragen voor bloed- en plasmadonors.
Het shirt van FC Utrecht met het logo van Sanquin
Het shirt van FC Utrecht met het logo van Sanquin
Het shirt van FC Utrecht met het logo van Sanquin
Het shirt van FC Utrecht met het logo van Sanquin

Sanquin zag oktober vorig jaar door Nederland affiches hangen die qua kleur - een gradient met oranje, roze en blauw - wel heel erg lijken op die uit de eigen campagne. Ze waren van Odido, dat zich als nieuw merk, ontstaan uit T-Mobile en Tele2, voorstelde aan het Nederlands publiek.

related partner content for mobile comes here

‘We vonden dat er wel heel erg veel overeenkomsten tussen beide zijn’, vertelde woordvoerder Merlijn van Hasselt van Sanquin tegen Adformatie. ‘We hebben er goed over nagedacht wat we ermee konden doen en besloten de constructieve route te nemen.’

odido sanquin

Die leidde tot een post op LinkedIn waarin Sanquin zich op zijn beurt voorstelt aan Odido en de hand uitstak: ‘Nu we toch zo op elkaar lijken: laten we samenwerken en jullie abonnees oproepen om donor te worden. Die hebben we namelijk hard nodig in Nederland.

Odido nam het voorstel aan: ‘Wat fijn dat we samen kleur bekennen. We zijn hier inderdaad om het anders te doen. Laten we daarom de handen ineenslaan en met bloedspoed kennismaken.’

Beide partijen kwamen overeen een samenwerking op te zetten en hoewel het even heeft geduurd is nu duidelijk hoe die eruit komt te zien.

Sponsorrechten afgestaan

Tijdens de eerstvolgende thuiswedstrijd van FC Utrecht tegen Vitesse Arnhem, op 5 mei, staat Odido Nederland al haar sponsorrechten af aan Sanquin. Hiermee vragen Odido en Sanquin gezamenlijk aandacht voor de groeiende vraag naar bloed- en plasmadonors.

Het logo van Sanquin is te zien op de voorkant van het FC Utrecht-shirt en op alle andere sponsoruitingen, zoals de led-boarding langs het veld.

We zijn heel blij dat Sanquin eenmalig de hoofdsponsor van FC Utrecht mag zijn en hopen dat dit leidt tot veel donoraanmeldingen onder de FC Utrecht-fans.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in