Mad Sausage-commercial op Amerikaanse tv

Louis van Zwol besloot na het lezen van 'Eating Animals' een filmspot te maken gericht tegen de bio-industrie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Samen met producer Erika Vocking zocht Van Zwol een team van reclame- en filmprofessionals uit Amsterdam die samen met hem een verschil wilden maken. Het project is een resultaat van hun gezamenlijke liefde voor film en ethische verantwoordelijkheid ten op zichte van dieren.

Toen de spot af was, kreeg deze de interesse van Mercy for Animals, een non-profit organisatie gericht op het beschermen van dieren en promoten van een gezonde voedingskeuze. Louis van Zwol: 'Change your diet, change the world was de oorspronkelijk insteek van het filmpje, deze zou eerst alleen online te zien zijn. Maar toen Mercy for Animals ons de kans bood om ook op tv uit te zenden, is in overleg gekozen voor Choose vegetarian. Het doel van het filmpje was dat er discussie zou ontstaan over voeding en dat is gelukt. Mercy for Animals wilde de film ook uitzenden op tv, dus we moesten een paar dingen veranderen en de film inkorten tot zestig seconden.'

De film zal te zien zijn in New York City, Los Angeles en Chicago op MTV en VH1 en op BRAVO & HULO door het hele land.


Concept/Director: Louis van Zwol
Copywriter: Nick Schonfeld, Louis van Zwol
Production Company: IamErika.tv | Erika Vocking Productions
Executive Producer: Erika Vocking
Director of Photography: Steve Walker
Editors: Kevin Whelan, Jelmar Hoekstra
3D Character animation: Alex Doss
Compositing: MacGyver Amsterdam
Music & sounddesign : Studio de Keuken

Meer informatie:.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie