Overslaan en naar de inhoud gaan

Lost Boys-oprichter Michiel Mol lanceert nieuw bureau The Fightclub

Richt zich samen met Stefan Nuijten en Maarten Elshove op data en digital
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Michiel Mol start samen met Stefan Nuijten en Maarten Elshove een nieuw digitaal bureau, The Fightclub. Dit richt zich volledig op het inzetten van data en de nieuwste digitale technieken bij sales en marketing.

related partner content for mobile comes here

Next level

Michiel Mol is weer flink aan het pionieren binnen de mediawereld. Zijn virtual reality-bedrijf Force Field telt inmiddels zo’n 70 werknemers.  Samen met The Fightclub en reclamebureau The Communication Company wil Mol ‘full-service naar een volgend niveau’ brengen.

Zelf invloed uitoefenen

Volgens Stefan Nuijten (voorheen Forza Group en 76interactive) is The Fightclub is in eerste instantie opgezet om de eigen deelnemingen van de drie partners beter te ondersteunen.

Nuijten: ‘Wij weten dat online een belangrijke basis is om bedrijven te laten groeien en we willen zelf invloed uitoefenen op de kwaliteit.’ Verschillende ondernemers hebben zich volgens hem gemeld met de vraag of The Fightclub ook voor hen aan de slag kan.

Het koude kunstje voorbij

Nuijten, Mol en Elshove laten weten met de The Fightclub ‘niet het zoveelste bureau’ te willen zijn. Traffic genereren is tegenwoordig een kunstje voor veel bureaus, stellen ze, en vaak hebben grotere bedrijven dit zelf in huis.

Michiel Mol: ‘‘Traffic genereert data en juist het werkbaar maken van die data is cruciaal om niet alleen je crossmediale campagnes te verbeteren, maar daarbij organisatiebreed data in te zetten.’

Hij noemt het ondersteunen van callcenters, sales, marketing, customer care en het management. ‘Maar ook toepassingen voor e-commerce binnen VR zijn onderwerpen waar we mee aan de slag willen’, aldus Mol.

Brabants bedrijf

The Fightclub heeft al de nodige projecten onder handen en verwacht al in haar eerste jaar een snelle groei door te maken. Het bureau wordt gevestigd in het monumentale fabriekspand van The Communication Company in Breda, waarvan Mol en Elshove (Force Field VR en MM Ventures) mede-aandeelhouders zijn.

Foto: Michiel Mol, door Lex van Lieshout ANP 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in