Michiel Mol start samen met Stefan Nuijten en Maarten Elshove een nieuw digitaal bureau, The Fightclub. Dit richt zich volledig op het inzetten van data en de nieuwste digitale technieken bij sales en marketing.
Next level
Michiel Mol is weer flink aan het pionieren binnen de mediawereld. Zijn virtual reality-bedrijf Force Field telt inmiddels zo’n 70 werknemers. Samen met The Fightclub en reclamebureau The Communication Company wil Mol ‘full-service naar een volgend niveau’ brengen.
Zelf invloed uitoefenen
Volgens Stefan Nuijten (voorheen Forza Group en 76interactive) is The Fightclub is in eerste instantie opgezet om de eigen deelnemingen van de drie partners beter te ondersteunen.
Nuijten: ‘Wij weten dat online een belangrijke basis is om bedrijven te laten groeien en we willen zelf invloed uitoefenen op de kwaliteit.’ Verschillende ondernemers hebben zich volgens hem gemeld met de vraag of The Fightclub ook voor hen aan de slag kan.
Het koude kunstje voorbij
Nuijten, Mol en Elshove laten weten met de The Fightclub ‘niet het zoveelste bureau’ te willen zijn. Traffic genereren is tegenwoordig een kunstje voor veel bureaus, stellen ze, en vaak hebben grotere bedrijven dit zelf in huis.
Michiel Mol: ‘‘Traffic genereert data en juist het werkbaar maken van die data is cruciaal om niet alleen je crossmediale campagnes te verbeteren, maar daarbij organisatiebreed data in te zetten.’
Hij noemt het ondersteunen van callcenters, sales, marketing, customer care en het management. ‘Maar ook toepassingen voor e-commerce binnen VR zijn onderwerpen waar we mee aan de slag willen’, aldus Mol.
Brabants bedrijf
The Fightclub heeft al de nodige projecten onder handen en verwacht al in haar eerste jaar een snelle groei door te maken. Het bureau wordt gevestigd in het monumentale fabriekspand van The Communication Company in Breda, waarvan Mol en Elshove (Force Field VR en MM Ventures) mede-aandeelhouders zijn.
Foto: Michiel Mol, door Lex van Lieshout ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!