Twitter juichte om KPN dat een vrouw met een racistische opmerking volledig afserveerde.
De vrouw reageerde op een tweet in haar timeline van KPN Zakelijk dat een aanbod voor het MKB rondstuurde, met een foto erbij.
De vrouw, een oma van drie kleinkinderen, schreef 'niet bij elke reclame een lichtgetintiër' te willen zien:
'Donder op ....ik wil mijn eigen volk zien....óók op reclames', schreef ze. 'Duidelijk genoeg @KPNzakelijk ?????
Over het algemeen zijn er een paar scenario's om met zo'n tweet en opmerking om te gaan.
Negeren is daarbij de meest gebruikte optie. Hoe meer aandacht je iemand geeft hoe groter diens podium en effect. Bovendien is het soms niet eens duidelijk of je met een werkelijk bestaande racist hebt te maken of een trol die onrust wil stoken. Zwijgen is dan de beste optie. Don't feed the trolls
Maar je kunt ook besluiten wel te reageren en je grenzen aan te geven. KPN Webcare ging een paar stapjes verder en kwam met een vernietigende reactie.
Heel Twitter juichte, of tenminste, bijna heel Twitter.Een enkeling was niet zo enthousiast over de reactie van het telecombedrijf. Onder anderen reclamemaker en copywriter Jan Bennink vindt de reactie veel te ver gaan en allesbehalve professioneel.
Dat zagen de meeste deskundigen heel anders. Communicatie-adviseur Dick Kors van APG prees het lik-op-stuk-antwoord van 'KPN Webcare 3.0.' terwijl Frank Peters, specialist in crisiscommunicatie, complimenten uitdeelde voor de beeldvorming die KPN als merk in de samenleving achterlaat.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Zulke mensen moeten op hun plek gezet worden en dat een groot bedrijf dat niet zou mogen doen vanwege imago is de grootste onzin naar mijn mening.
Als je een voorkeur hebt op een bepaalde ras, religie, sex etc. dan mag je die hebben maar kwets of beledig een ander er niet mee.