Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN reageert vernietigend op racistische tweet, bijna heel Twitter juicht

Moet je als merk reageren op een vreselijke tweet? KPN vindt van wel.
De tweet en reactie van KPN
De tweet en reactie van KPN

Twitter juichte om KPN dat een vrouw met een racistische opmerking volledig afserveerde.

related partner content for mobile comes here

De vrouw reageerde op een tweet in haar timeline van KPN Zakelijk dat een aanbod voor het MKB rondstuurde, met een foto erbij.

 

De vrouw, een oma van drie kleinkinderen, schreef 'niet bij elke reclame een lichtgetintiër' te willen zien:

'Donder op ....ik wil mijn eigen volk zien....óók op reclames', schreef ze. 'Duidelijk genoeg @KPNzakelijk ?????

Over het algemeen zijn er een paar scenario's om met zo'n tweet en opmerking om te gaan.

Negeren is daarbij de meest gebruikte optie. Hoe meer aandacht je iemand geeft hoe groter diens podium en effect. Bovendien is het soms niet eens duidelijk of je met een werkelijk bestaande racist hebt te maken of een trol die onrust wil stoken. Zwijgen is dan de beste optie. Don't feed the trolls 

Maar je kunt ook besluiten wel te reageren en je grenzen aan te geven. KPN Webcare ging een paar stapjes verder en kwam met een vernietigende reactie.  

Heel Twitter juichte, of tenminste, bijna heel Twitter.Een enkeling was  niet zo enthousiast over de reactie van het telecombedrijf. Onder anderen reclamemaker en copywriter Jan Bennink vindt de reactie veel te ver gaan en allesbehalve professioneel. 

Dat zagen de meeste deskundigen heel anders. Communicatie-adviseur Dick Kors van APG prees het lik-op-stuk-antwoord van 'KPN Webcare 3.0.' terwijl Frank Peters, specialist in crisiscommunicatie, complimenten uitdeelde voor de beeldvorming die KPN als merk in de samenleving achterlaat. 

reacties
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Ingrid

De dame discrimineert op huidskleur, maar KPN maakt een opmerking over leeftijd (middelbare vrouw). Deze is duidelijk beledigend bedoeld en dat wordt blijkbaar gezien als een passend(?) lik- op-stuk antwoord? Naar mijn idee beide niet correct.

Rm

Los van elkaar beide niet goed inderdaad maar als reactie vind ik dat kpn het goed gedaan heeft.
Zulke mensen moeten op hun plek gezet worden en dat een groot bedrijf dat niet zou mogen doen vanwege imago is de grootste onzin naar mijn mening.
Als je een voorkeur hebt op een bepaalde ras, religie, sex etc. dan mag je die hebben maar kwets of beledig een ander er niet mee.

Marc Fahrner

Stoppen met overpolitiek correct geneuzel. Je krijgt wat je geeft. Prima KPN.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in