Happiness-app traceert mood werknemers

Hoe kan een organisatie beter intern communiceren? Hoe kan het management van een organisatie inschatten of werknemers tevreden zijn in de mobile age? Voor digital agency XM Gravity is het antwoord een in-house mobiele Happiness-app.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens Kevin Mintarage, ceo van XM Gravity in Jakarta, moeten ‘online en offline ervaringen elkaar aanvullen en versterken’. Mintaraga introduceerde de app omdat hij geen tijd meer had om twee keer per jaar urenlange evaluatiegesprekken te houden met zijn werknemers.

De functie Mood op de app vraagt de gebruikers te kiezen uit negen emoties. Een notificatie van de Mood wordt gestuurd naar de afdeling personeelszaken als er door een werknemer twee dagen na elkaar een negatieve Mood wordt aangegeven. De manager zal dan de werknemer benaderen om te bekijken wat er verbeterd kan worden.

Naast een Mood-functie staat er ook een nieuwsfunctie op de app voor intern nieuws en een Task-functie. De Task-functie roept de werknemers op om hun eigen sociale media in te zetten om berichten te verspreiden. Sommige werknemers hebben tienduizenden volgers. XM Gravity hoopt met de app de medewerkers te motiveren op sociale media campagnes te verspreiden die ze voor hun klanten (waaronder Unilever, Samsung en Nestlé) gedaan hebben.

Derde functie van de app is het Contact-gedeelte met contactgegevens van alle personeelsleden.

De app is in maart gelanceerd en al tachtig procent van het personeel gebruikt hem dagelijks. Een spelelement met prijzen moet ervoor zorgen dat de app nog intensiever gebruikt wordt.

Naast het doel om werknemers happier te maken wil Mintarage, met 28 jaar de jongste CEO van WPP ooit, het digital savvy personeel verbinden zowel online als offline en stimuleren werk voor hun klanten te verspreiden op sociale media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie