Brand New Telly tekent voor de realisering van de campagne.
Met de multichannel campagne ‘Waar val jij op’ presenteert Auping naast zijn vernieuwde matrassenportfolio, de app Better Days. Hiermee krijgen consumenten inzicht in hun slaappatroon en in het type matras dat het beste bij hem of haar past.
Dik, dun, hard, zacht
‘We hebben consumenten gevraagd wat ze fijn vinden aan een matras’, vertelt Marjan Reitsma, manager communicatie & trade marketing Auping. ‘Zonder uitzondering kregen we antwoorden als “dik, dun, hard, zacht, ligt lekker, stevig” en ga zo maar door. Dat bracht ons het inzicht dat consumenten zich bij oriëntatie of aankoop van hun nieuwe matras zich laten leiden door persoonlijke voorkeur en niet door technische aspecten.’
Symboliek
De commercial symboliseert in een energieke val de customer journey van een Auping-slaper. ‘Wij hebben daarvoor gekozen, omdat je voorkeur iets ongrijpbaars is. Je valt ergens voor of niet’, stelt Wouter van der Pauw, creative director Brand New Telly. ‘Er wordt pas geproduceerd nadat Auping alles weet over jouw voorkeur en je lichaam. Ik ken geen andere beddenfabrikant die zo ver gaat in het centraal stellen van persoonlijke voorkeur’.
Tijdens het draaien van de commercial liepen de producenten tegen verschillende uitdagingen aan. ‘Een sprong is moeilijk controleerbaar’, vervolgt Van der Pauw. ‘Voor wat André (de regisseur) en wij voor ogen hadden moesten we het complete beeld kunnen controleren. We wilden namelijk picture-in-picture kunnen editen tussen de verschillende hoofdpersonen. Hierdoor hebben we er uiteindelijk voor gekozen om de mensen recht van boven op de bedden te laten vallen.’
De commercial is sinds deze week online en op televisie te zien:
Making of:
Credits
Auping: Carla Plukkel, Marie Thérèse Janus en Marjan Reitsma
Styling: Joska Jalving (namens Auping)
Fotografie: Eric van den Elsen
Creative Director: Wouter van der Pauw (Brand New Telly)
Art Director: Auke van Rossum (Brand New Telly)
Copywriter: Marcel Haasdijk (Brand New Telly)
Producers: Fiona Jacob, Jenny Bakker (Brand New Telly)
Account: Merijn Aalbers (Brand New Telly)
Regisseur: André (Nicolas Vantomme)
D.O.P.: Thomas Buelens
Muziek: Soundsright