The Stone Twins verzorgt branding A’DAM Toren

Het Amsterdamse bureau is verantwoordelijk voor de totale creatieve visie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De transformatie van de voormalige Shell-toren in Amsterdam naar begon in juni vorig jaar. De toren krijgt muziek, feest en creativiteit als overkoepelende thema&;s. Er komen een club in de top en kelder, kantoren voor creatieve bedrijven en voorzieningen voor de muziekbranche.

A’DAM is, behalve de afkorting van Amsterdam, een acronym voor ‘Amsterdam, Dance and Music’, zo bedachten de ontwikkelaars, Lingotto, Sander Groet (mede-eigenaar Club AIR), ID&T en MassiveMusic. In de kroon bovenop de toren komen een nachtclub en een draaiend restaurant.

A&;DAM geldt als een voorbeeldproject voor &;het nieuwe ontwikkelen&; en voor de herbestemming van leegstaande kantoorruimte. De vier ontwikkelingspartners zullen als huurders en toekomstige eigenaren van het gebouw over een lange periode betrokken blijven bij A&;DAM. Bij de ontwikkeling staan duurzaamheid en respect voor het verleden centraal: bij het ontwerp hebben de architecten van Claus & Kaan en OeverZaaijer Architecten het oorspronkelijke ontwerp van Arthur Staal als uitgangspunt genomen.

Credits

Partners/Developers: Duncan Stutterheim (ID&T), Hans Brouwer (MassiveMusic), Sander Groet (AIR) & Lingotto

Creative Direction and Branding: The Stone Twins

Architect: Claus en van Wageningen

Co-architect: OeverZaaijer 

Interior Design: TANK, NEXT Architects, ICRAVE 

Experience Design: NorthernLight

Light Design: Rapenburg Plaza

Images: CIIID

Music: Everyone from ABBA to ZZ Top

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie