Marketing in de downstream: het draait om mensen

Het is de missie van elke marketeer om duurzaam concurrentievoordeel te helpen verwezenlijken. Heel lang werd dit gerealiseerd in de upstream: met grotere fabrieken, schaalvoordeel, goedkopere arbeidskrachten, een lagere prijs, een beter product.

Vandaag de dag wordt concurrentievoordeel echter steeds vaker gerealiseerd in de downstream. Met een sterk merk, een goede reputatie, vertrouwen van consumenten en uitmuntende service.

Dat alles staat of valt met de inzet, kennis en ervaring van goede, gekwalificeerde mensen.

Mensen. Ze maken of breken de business.

De krapte op de arbeidsmarkt illustreert in alle hevigheid dat het aantrekken van de juiste mensen niets minder is dan een overlevingsstrategie. Wie ze aan zich weet te binden, heeft de markt en de macht.

Dat geldt helemaal voor organisaties waarbij mensen de kritische succesfactor zijn, zoals advocatenkantoren, consultants, universiteiten en ICT-bedrijven. Waar de kwaliteit van de mensen een oorzakelijk verband heeft met het succes van de onderneming.

Omdat het cruciaal is de juiste mensen te werven en te behouden, is het cruciaal dat hooggekwalificeerde mensen liever bij jou werken dan bij je concurrent. En daarom is het bouwen en managen van een onderscheidend en aantrekkelijk werkgeversmerk, employer branding, dé route naar concurrentievoordeel. 

Werkgevers met karakter trekken aan het langste eind. Daarom bouwt Mensch werkgeversmerken met karakter.

Mensch | Creative Agency
www.mensch-amsterdam.com

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →