Overslaan en naar de inhoud gaan

Humor in reclame

Humor is misschien niet de beste manier om te zorgen dat consumenten kopen, maar het kan een van de beste manieren zijn om ze het merk en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten worden vaak door hun emoties geleid, het mag daarom ook geen verrassing zijn dat een vierde van alle reclame gebruik maakt van de advertentie appeal humor.

related partner content for mobile comes here

Humor is vooral fantastisch om de aandacht van consumenten te grijpen als het product een lage betrokkenheid product is:

Als het een niet grappig product is:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Of als het bericht heel sterk is kan humor de consument helpen om het gemakkelijker te verwerken:

Deze reclame heeft de ¨CANNES 2012/2013 best advert¨ gewonnen.

Het gevaar van het gebruik van humor in reclame is dat de boodschap verloren gaat omdat er geen link is met het product, of omdat de consument het niet ziet. Maar het voordeel van humor is dat het heel goed de aandacht grijpt en laat de consument met een positieve boodschap achter, en hopelijk een wens om te kopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in