Van der Wiel en zijn zakenpartner Funs Jacobs lanceren Block Party in samenwerking met venture capital investeerder Keadyn. Volgens de initiatiefnemers gaat het hier om het eerste Nederlandse celebrity investeringsfonds voor innovatieve tech start-ups. Naast financiële ondersteuning biedt Block Party startende bedrijven toegang tot de media power en het brede netwerk van celebrity investeerders.
Gregory van der Wiel
Profvoetballer Gregory van der Wiel (ex-Ajax en Paris Saint Germain, tegenwoordig spelend voor Fenerbahçe, heeft een zekere reputatie als ondernemer. Hij investeerde eerder in start-ups zoals BALR, 433, SuperPhone, Wine Awesomess en OnOff Telecom en ziet nu ruimte voor een celebrity fonds.
De gedachte achter zo'n celebrity fonds is dat invloedrijke grootverdieners dankzij hun vermogen, media-invloed en veelzijdige netwerk een beginnend bedrijf sneller naar een hoger niveau kunnen tillen. Van der Wiel: 'Block Party is de schakel tussen veelbelovende starters en invloedrijke vermogenden die via verschillende kanalen een grote groep mensen kunnen bereiken.'
Partner Keadyn
“Wij hebben Block Party niet opgezet om te investeren in bedrijven die Gregory of andere investeerders enkel als endorser willen gebruiken. Wij voegen inhoudelijke waarde toe. De samenwerking met Keadyn is hierin essentieel. Zij hebben jarenlange ervaring en zijn altijd nauw betrokken bij hun investeringen. Dit is ook het doel van Block Party”, vertelt Funs Jacobs, marketingspecialist en zelf jarenlang actief geweest in de entertainmentindustrie.
Jacobs heeft de dagelijkse leiding in het bedrijf en is samen met Keadyn verantwoordelijk voor de selectie en begeleiding van de start-ups. Martijn Don, van partner Keadyn, is blij met de samenwerking: “Wij geloven in de combinatie van kapitaal, innovatie en ondernemerschap. Daarom ondersteunen wij onze ventures niet alleen financieel, maar zijn we ook actief op verschillende andere vlakken.'
Eerste investering
Block Party zal in de komende periode tien investeringen doen. De eerste investeerders zijn Van der Wiel en samenwerkingspartner Keadyn. 'Het is de ambitie om meer celebrity investeerders toe te laten treden tot het fonds. Hier worden al diverse gesprekken over gevoerd met andere bekende Nederlanders', zegt Jacobs.
De doelgroep van Block Party zijn bedrijven in de beginnende fase. Daarnaast moet de start-up direct profijt hebben van het werken met invloedrijke kapitaalkrachtigen. De eerste investering door Block Party is reeds gedaan in Voicey: een app die merken en influencers direct met elkaar in contact brengt, zonder tussenkomst van een bureau.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!