Overslaan en naar de inhoud gaan

Dutch Weed Burger lanceert keurmerk ‘Beter Laten Leven’

Niet ‘Beter Leven’, maar ‘Beter Laten Leven’. Dat is de boodschap van vegan brand The Dutch Weed Burger tijdens de Week zonder…
Beter Laten Leven
Beter Laten Leven
Beter Laten Leven
Beter Laten Leven

The Dutch Weed Burger, een Nederlands merk van plantaardige producten op basis van onder meer zeewier, lanceert in de Week zonder Vlees een tijdelijk voedingskeurmerk: ‘Beter Laten Leven’. Het keurmerk is een knipoog naar het Beter Leven-keurmerk van de Dierenbescherming. Het doel ligt voor de hand: consumenten laten kiezen voor een vegetarische of plantaardige variant.

related partner content for mobile comes here

Mark Kulsdom, oprichter van The Dutch Weed Burger bestempelt het jaarlijks slachten van 640 miljoen dieren als ‘ecologische zelfmoord’. Kulsdom: ‘We kunnen de dieren maar “Beter Laten Leven”.’ In een brandbrief aan de politiek schrijft Kulsdom onder meer dat we nu de zesde grote uitstervings-golf van diersoorten op aarde meemaken. ‘De eerste die wordt veroorzaakt door de moedwillige acties van maar een soort, de menselijke. De onze. En die golf gaat uiteindelijk onze eigen soort meeslepen richting het grote uitsterven. We gaan daar met het huidige economische paradigma niet aan ontkomen.’

Over Dutch Weed Burger

Dutch Weed Burger is een Amsterdams plant-based voedingsmerk en onderdeel van Livekindly Collective. De producten zijn verrijkt met lokaal geteeld zeewier uit de Oosterschelde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in