Met deze skill haal je meer uit je onderzoek, analyses en media
Code is de taal van de moderne wereld en om deze communicatie goed in te zetten zou iedereen iets van code, programmeren moeten weten. Het is vandaag de dag al bij veel functies een pre als je iets van programmeren af weet.
Leren programmeren
In het onderwijs is er altijd discussie geweest over hoe je nu het beste les kan geven. Een van deze debatten draait om de rol van de leraar: moet hun rol minimaal zijn zodat studenten onafhankelijk kennis kunnen vinden en classificeren, of moet de leraar de leiding hebben over wat er in de klas gebeurt en studenten uitleggen wat ze allemaal moeten weten?
Deze vormen van lesgeven krijgen veel verschillende benamingen, maar de meest voorkomende is ‘verkennend leren’ en ‘directe instructie’. Hoewel het debat nog steeds geen ‘winnaar’ kent, wordt door onderzoekers steeds meer aangetoond dat expliciete directe instructie effectiever is dan verkennend leren in het onderwijzen van taal, wiskunde en wetenschappen. Dit roept dan ook meteen de vraag op of dit ook geldt voor het programmeren van onderwijs. Dit is met name interessant omdat het programmeren van onderwijs diep geworteld is in de bouwkundige filosofie, waardoor veel programmeurs verkennende leermethoden volgen, vaak zonder het te weten.
Felienne Hermans sprak hierover op het Digital Analytics Congres in 2019 op een zeer enthousiaste en meeslepende manier vol humor. De best beoordeelde spreekster van de dag.
Het maken van algoritmes
Felienne Hermans, Leiden University en keynote op het MIE 2020, is er groot voorstander van dat iedereen (een beetje) leert programmeren. Het wordt in heel veel beroepen belangrijk om er wat van te begrijpen en om er mee om te kunnen gaan. Als marketeer vraag je je misschien af wat mensen over jouw product schrijven op internet, maar als mens kun je natuurlijk niet alle reviewsites en social media pagina’s uitlezen, dat is veel te veel werk. Dan is het handig als je een klein ‘scriptje’ kunt gebruiken om dat voor jou te doen. Ook datavisualisatie is erg handig voor ieder beroep. Daarvoor hoef je helemaal geen whizzkid te zijn, dat kan iedereen!
In haar lezing op de MIE neemt Felienne Hermans je mee in de wereld van algoritmes, hoe werken zijn, wie gebruikt ze en vooral: hoe maak je ze zelf?
Felienne is op 5 februari 2020 openingskeynote tijdens de 18e editie van hét grootste Marketing Insights Event (MIE). Op 5 en 6 februari 2020 worden de belangrijkste INSIGHTS van dit moment en voor de toekomst op gebied van marketing, research en analytics. Twee inspirerende dagen met meer dan 100 sessies die je niet mag missen.
Bestel je MIE-ticket met korting!
Bestel nu je ticket met code ADFORMATIE en ontvang €20,- korting. Je betaalt slechts €129,50! Klik hier om je code direct te verzilveren.
Auteur: Amanda van der Linden
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!