Uit onderzoek van GroupM blijkt dat wij met ons netwerk in juni 2019 ruim 75% van de doelgroep M/V 20-49 in Nederland bereiken. Dat maakt ons na Google en Facebook op dit moment het grootste digitale saleshouse van Nederland. Een prestatie van formaat waar we super trots op zijn.
Hoe zijn wij de grootste lokale speler in Nederland geworden?
Bij Streamads zijn we in 2013 begonnen met outstream video, doordat wij geloofden in dit format hebben we veel uitgevers en klanten aan ons kunnen binden en zijn wij het grootste outstream videonetwerk van Nederland geworden.
Zie de top 6 grootste saleshouses van Nederland in de afbeelding hieronder.
Outstream video, waar komt het vandaan?
Als reactie op een groot tekort in online video inventory is een nieuw online video formaat ontstaan. De instream video voorraad raakte vol waardoor het formaat ‘outstream video’ ontstond. Een manier van video advertising waarbij de video tussen de tekst van een artikel staat.
Veel verschillende varianten, maar wat is de juiste uitwerking?
Outstream video gaat in ieder geval fout als het geluid van de video direct begint te spelen, maar de video nog niet in beeld is of wanneer de video in beeld is en je kunt hem niet wegklikken of het geluid uitzetten. Deze manier van outstream video is iedereen bekend en zet het formaat in een slecht daglicht.
Een van de redenen voor de snelle groei van Streamads is dat wij een juiste en aangename vorm van outstream video verzorgen. De video start altijd zonder geluid en begint pas te spelen als deze meer dan 50% in beeld is. Naast dat dit door de gebruiker als minder storend wordt ervaren, heeft dit voor de adverteerder het voordeel dat dit resulteert in een hogere viewability.
Outstream video op een kwalitatieve website verhoogt het aantal contactmomenten met de consument en leidt volgens eMarketer tot 23% hogere viewability dan instream video. Dit in combinatie met de nieuwste targeting mogelijkheden die het formaat creëert, maakt het niet gek dat outstream video volgens het IAB momenteel het snelst groeiende videoformaat van het moment is. Wat die nieuwste targeting mogelijkheden zijn komen we op terug in een volgende blog.
Waar bestaat het netwerk van Streamads uit?
Het netwerk van Streamads wordt onderverdeeld in channels. Elk channel bereikt een specifieke doelgroep en bestaat uit websites gericht op de interesses van deze doelgroep. Door onlangs partnerships aan te zijn gegaan met Piper Media, Imprint, Wendyonline en Monstyle bestaat het netwerk nu uit meer dan 220 websites. Channels waar Streamads sterk in is zijn onder andere mannen en sport, vrouwen en fashion en luxury lifestyle.
with
regards