‘Online Programmatic Advertising, een zegen of zorg voor marketeers?’
Zowel de online advertising en mediaplanning, als de traditionele wijze van media-inkoop, verschuift naar Programmatic Advertising. In de kern betekent ‘programmatic’ dat het gaat om realtime inkopen permanent optimaliseren van online en digital planning, inkoop en advertising. Niet makkelijk… je dient dan om te kunnen gaan met online veilingen (bieden op bereik, resultaat en clicks), realtime plannen, werken met dashboards… en de optimale combinatie maken tussen online en offline media. Met Programmatic Advertising werk je met systemen die automatisch bieden op voor jouw relevante media en channels. Je dient echter wel van te voren de systemen ‘in te regelen’ en prijzen en resultaten te kunnen verbinden. Doe je dat goed, dan ben je vaak sneller, beter en goedkoper uit dan de traditionele wijze van online mediaplanning. Je kunt namelijk beter targeten en een betere journey ontwikkelen.
Meld je gratis aan voor deze clinic!
Programmatic online display advertising
Programmatic online display advertising is de laatste tijd onderwerp van discussie. Het biedt veel nieuwe kansen maar we horen ook kritische geluiden. En soms zijn die terecht. Er zijn onduidelijkheden over Programmatic Advertising waardoor er ook misbruik wordt gemaakt door het gebrek aan kennis. Programmatic Advertising biedt veel positieve mogelijkheden. Zeker door het koppelen van klantdata aan programmatic advertising, biedt het de concrete kans op mass customization. Iedere klant zijn op maat gesneden en relevante advertentie.
Tijdens deze clinic komen de volgende onderwerpen aan bod
- programmatic advertising
- online display advertising
- programmatic ecosysteem
- campagnes bekijken en beoordelen
Voor wie is de clinic?
Deze clinic is bedoeld voor marketeers, product owners, communicatiespecialisten, social media specialisten, media-inkopers, media accountmanagers van allerlei organisaties.
Door wie wordt de clinic gegeven?
Marcel Udo heeft als Sales manager bij TMG de online display advertising afdeling opgestart en later uitgebouwd. In die hoedanigheid is hij al in 2008 voor het eerst gestart met programmatic advertising Na een periode van werkzaamheden op diverse Europese locaties voor online tech ondernemingen is Marcel in 2014 weer teruggekeerd naar TMG waar hij namens TMG diverse collega publishers heeft geadviseerd bij het opzetten van hun eigen programmatic advertising afdelingen en de eigen online sales afdeling heeft gereorganiseerd. Marcel is momenteel werkzaam als zelfstandig online programmatic consultant en cofounder van een online ad exchange.
Aanmelden
Kom op vrijdag 3 november 2017 naar deze nieuwe clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 13.00 – 15.00u bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 12.40 uur.
Meld je gratis aan!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!