Vodafone helpt leraren en leerlingen met digitale tools

Achtung!, WeFilm GroupM en het PR-bureau ontwikkelen campagne rondom het nieuwe schooljaar

Het schooljaar is begonnen en daar speelt telecombedrijf Vodafone op in. De nieuwe campagne gaat over de relatie tussen leraren, leerlingen en mobiele technologie.

Online film

Bureau Achtung! en WeFilm maakten een online film over juf Sultan en leerling Ernest. Ernest is vorig jaar gezakt voor zijn havo-examen en wil dit jaar slagen, maar haar raakt continu afgeleid door zijn smartphone. De juf en Vodafone verzinnen een oplossing: .

Deze app is vanaf maandag voor alle leerlingen in Nederland beschikbaar. Het is een van de tools die Vodafone samen met Capgemini en Samsung ontwikkelde. Eva Ruiz van Vodafone: ‘Uit onderzoek blijkt dat de helft van leraren de smartphone slim zouden willen gebruiken in de klas. Daar willen wij bij helpen. Met Back to School introduceren we daarom een reeks handige digitale tools voor docenten.’

De tools zijn:
-Unlock to Learn: Een app waarmee leerlingen eerst een examenvraag beantwoorden voordat ze het toestel kunnen ontgrendelen. Zo staat de examenstof op het scherm waar de leerlingen het liefst op kijken; op de smartphone.
-Het digitale klaslokaal: Een onderwijsoplossing voor jonge vluchtelingen in het basisonderwijs, zodat zij sneller Nederlands kunnen leren.
-Leren op afstand: Educatief programma voor MBO-leerlingen die door persoonlijke omstandigheden hun school voortijdig verlaten en zo toch op afstand nog het lesprogramma kunnen blijven volgen.
-SAM: Een gerichte oplossing voor basisschooldocenten die lesgeven in krimpgebieden waar veel kinderen van verschillende niveaus in één klas zitten.

Onderzoek

Zij refereert aan een onderzoek van GfK en Vodafone onder 500 leerlingen en 500 docenten. Daaruit blijkt dat bijna driekwart van de docenten (73%) heil ziet in het toepassen van technologie in de les, maar slechts de helft (54%) van de docenten kan goed omgaan met mobiele techniek.

Schoolbus

Om leraren daarbij te helpen gaat Vodafone het land in met de Back to School-bus. Dat is een Amerikaanse schoolbus vol met voorbeelden van digitale tools voor in de klas. Zo is er de eerste Nederlandse naar het Archeon. In de bus maakt de docenten wegwijs. Zij kunnen ook online terecht op .

Staatssecretaris Sander Dekker was maandag bij de lancering van de campagne. Dekker benadrukt al langer het belang van digitale tools in het onderwijs.

Connecties

Deze ‘Back to school’-actie is onderdeel van Vodafones Powerful Connections campagne. In iedere video staat de connectie tussen twee mensen centraal. De campagne begon vorig jaar rond kerst met .

Credits:

Vodafone: Joke van Griensven, Annelies Valk, Xavier Feliu & Eva Ruiz.

Bureau: ACHTUNG!

Creative Director: Mervyn ten Dam

Creatives: Sharif Abdel Mawla, Michael Middelkoop

Account: Katja Bauer

Producers: Nikki Haighton, Robert Roosenstein

Productiemaatschappij: WeFilm

PR activatie “Back to School on tour”: Het PR-Bureau

Powerfulconnections.nl: ACHTUNG!

Unlock to Learn-app: ACHTUNG!

Digitaal schoolreisje-activatie: Google Zoo

Mediaplan: GroupM

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie