Unilever geeft aan dat er in de supermarkten meer verschillende zuivelvrije alternatieven op basis van soja te koop zijn. ‘Deze groei is te danken aan de toenemende interesse voor plantaardige producten.’
Het bedrijf noemt het ijsje ‘heerlijk zijdezacht'.
IJs heette eerst ToFuLine
Unilever nam in 2011 het Finse bedrijf Ingman over, dat het soja-ijs onder de naam ToFuLine buiten Zweden in andere Scandinavische landen met succes had gelanceerd.
In 2013 werd de naam veranderd in Swedish Glace en geïntroduceerd op de markt van het Verenigd Koninkrijk. Vorig jaar is het schepijs geïntroduceerd in Italië en voor 2016 staat de rest van Europa op de planning.
Het ijs, met Ola-logo, is verkrijgbaar in Nederlandse supermarkten, in een vanille- en een frambozenvariant.
Madelon van der Tol, marketing director Ice Cream: 'Het Ola-logootje staat als kwaliteitsstempel op de verpakking, maar we communiceren het niet nadrukkelijk. Net zoals we ook geen Ola-Magnum communiceren, of Ola-Viennetta.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!