Overslaan en naar de inhoud gaan

Leegloop bij VPRA

De VPRA, branchevereniging voor pr- en communicatie-adviesbureaus, moet noodgedwongen verder in afgeslankte vorm, schrijft Communicatie in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Per 1 januari hebben negen bedrijven voor het lidmaatschap bedankt. Dit komt neer op een derde van het aantal leden. Omdat met name de grote bureaus zijn afgezwaaid, betekent de leegloop niet alleen een kwantitatieve aderlating, maar vooral ook een financiële. Daarmee lijkt de toekomst van de branchevereniging op losse schroeven te staan.

related partner content for mobile comes here

Drie grotere bureaus die per 1 januari opzeiden - Imagro, Groot Haar & Orth en Peterink & Partners - voelden zich niet langer thuis in een branchevereniging met vooral één- en tweepitters. Tijdens een bijeenkomst afgelopen jaar is over deze ontevredenheid gesproken. Volgens Gé Peterink erkende het bestuur het probleem. VPRA-voorzitter Kees Wijdooge stelt dat de grotere bureaus ook hand in eigen boezem moeten steken. Leden - klein en groot - moeten zelf voor verandering zorgen. Ook een van de laatste grote bureaus die nog bij de VPRA zijn aangesloten, Van der Hilst Communicatie, heroverweegt het lidmaatschap.

Wijdooge ziet ondanks de leegloop de toekomst positief in: "Het budget voor 2004 is weliswaar flink verlaagd, maar we blijven met 22 bureaus doorgaan waarvoor we zijn opgericht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in