En dit jaar is dat TBWA\Worldwide geworden, puur op basis van de kwaliteit van het werk. Adweek beschrijft dat het netwerk nu marktleider is in veel merken en bovendien significant heeft geïnvesteerd in data en innovatie:
‘Een goed voorbeeld is de bekroonde lancering van de Apple HomePod door Apple & TBWA\Media Arts Lab. Wat op papier begon als een 30 seconden TV-script, rolde uiteindelijk uit tot een korte film, videoclip (geregisseerd door Spike JonzArts) en hitsingle door Anderson Paak.’
Creativiteit kan moeilijk te meten zijn, vooral bij wereldwijde prijsuitreikingen waarbij ranglijsten soms meer zeggen over de grootte of het marketingbudget van een bureau. Toch zijn de prestaties van TBWA bij Cannes Lions een goede indicatie geweest van de positieve vibes rond het netwerk. In 2015 stond TBWA op de tiende plaats van alle netwerken in Cannes. Het jaar daarop was het achtste. Vervolgens zesde. En dit jaar werd TBWA vijfde.
De laatste keer dat TBWA\Worldwide door Adweek benoemd werd tot global agency van het jaar was tien jaar geleden. Adweek editor David Griner beschrijft in een interessant artikel wat er de afgelopen tien jaar gebeurd is en waarom TBWA\Worldwide nu, na zoveel tijd, weer begint aan een “golden age”. Klik hier om te lezen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!