Overslaan en naar de inhoud gaan

Schoenenmerk Louboutin kan rode zolen niet beschermen als handelsmerk

Tot die conclusie komt een belangrijke adviseur van het Europese Hof van Justitie in een zaak die Louboutin heeft aangespannen tegen…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Schoenenontwerper Christian Louboutin kan niet het alleenrecht claimen op de productie en verkoop van damesschoenen met rode zolen. Tot die conclusie komt een belangrijke adviseur van het Europese Hof van Justitie in een zaak die Louboutin heeft aangespannen tegen winkelketen VanHaren.

related partner content for mobile comes here

De Franse ontwerper sleepte VanHaren in 2013 voor de rechter. Het bedrijf heeft de karakteristieke rode zolen onder zijn damesschoenen in de Benelux als handelsmerk laten registreren, en vond dat de retailer daar inbreuk op maakte. Volgens VanHaren beschermt het merkenrecht alleen de vorm van het ontwerp en niet de kleur.

Op verzoek van het winkelbedrijf heeft de rechtbank in Den Haag de kwestie voorgelegd aan het Europese hof. Uitspraken van dat hof worden altijd voorafgegaan door een advies van de advocaat-generaal. Dat advies is niet bindend maar wordt wel vaak door de rechters gevolgd.

Bron: ANP
Beeld: http://eu.christianlouboutin.com/nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in