Candid heeft het Rotterdamse pr-bureau Coopr ingelijfd. De twee oprichters van Coopr, Jody Koehler en Jos Govaart, dragen hun aandelen over voor een belang in de Candid. Ze blijven het management van Coopr vormen. Over bedragen worden geen uitspraken gedaan.
Coopr is in 2009 opgericht en gevestigd in Rotterdam en Antwerpen. Er werken zo’n 25 mensen. Het bureau werkt voor bekende opdrachtgevers als Adidas, Coca-Cola, Coolblue, LinkedIn en TikTok.
Behoud autonomie
Het pr-bureau blijft zelfstandig en onder eigen naam opereren in het Candid-platform. Volgens Jody Koehler en Jos Govaart zorgt de toetreding dat het aanbod van Coopr verdiept en verbreedt; het kan klanten meer geïntegreerde en andere disciplines aanbieden.
Koehler: ‘De samenhang tussen pr en andere communicatiedisciplines is meer dan ooit relevant. Goede merkideeën worden het meest geloofwaardig uitgedragen via pr-inzet.’
Ruud Wanck, ceo van Candid, stelt dat de ‘ondernemende spirit’ van Coopr perfect aansluit op de platformstrategie van Candid waarin ‘we sterke en onderscheidende bureaus samenbrengen’. ‘Met de komst van Coopr hebben we nu ook op het – steeds belangrijker wordende – gebied van pr en corporate communicatie, een toonaangevend bureau.’
Meer overnames op komst
Volgens Candid-oprichter en bestuursvoorzitter Gérard Ghazarian volgen er de komende tijd nog meer overnames, zowel in binnen- als buitenland. Dit moet leiden tot een volledig geïntegreerd aanbod van communicatie- en marketingdiensten van het Candid-platform.
Eerder al nam Candid een keur aan bureaus over, van de mediabureaus Stroom en M2Media tot digital-bureau Havana Harbor, reclamebureau XXS en brand designspecialist Millford. Het noemt zich het ‘grootste onafhankelijke marketing- en reclameplatform van Nederland’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!