Brouwers maken in slimme, vrolijke PR-campagne het bier dat Rembrandt dronk

Branchevereniging Craft brengt documentaire en nieuw eigentijds bier met groep brouwers, historici en tv-kok Perry de Man.

De vraag is intrigerend en het begin van een zoektocht: wat voor een soort bier zat er in het glas op Rembrandts schilderij ‘De verloren zoon in een herberg’ uit 1635?

In de documentaireserie ‘Op zoek naar smaak’ ontrafelen bierbrouwers, kunst- en bierhistorici, en culinaire allrounder Perry de Man (DJ, kok, De Toko Rotterdam, Falafval, 24Kitchen) het bier van Rembrandt en zijn schilderij.

Op het schilderij, geïnspireerd door het verhaal van de verloren zoon, is een jong stel te zien dat in een vrolijke bui het glas heft. Het zijn Rembrandt zelf en zijn vrouw Saskia in een soort 17e-eeuwse selfie.

Maar wat voor een bier dronken zij?

(tekst loopt door onder video)

De eerste aflevering van de serie

Zelf maken

Craft, de branchevereniging voor onafhankelijke brouwerijen in Nederland, besloot dit uit te zoeken en bouwde een pr-campagne omheen.

Die bestaat niet alleen uit een reeks van vier korte films die laten zien hoe brouwers van nu erin zijn geslaagd om het bier van Rembrandt te vertalen naar een eigentijds bier, maar laat de aangesloten brouwerijen ook meedoen.

De kleinere, ambachtelijke brouwers die zijn aangesloten bij Craft kunnen aan de hand van de receptuur dit bier met de naam Vrolijk zelf maken en aan hun klanten te laten proeven en verkopen.

De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door OCM (Martijn Ros) in samenwerking met Huibert Jan van der Fange. PR: Mariette van der Lee.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie