De radiocommercials worden uitgeserveerd als onderdeel van een bredere campagne opzet, waarin ook display en videorecalme een plaats hebben. Voor de campagne werkt Parktmobile samen met mobile mediabureau MobPro.
Online radio heeft de laatste jaren een sterke positie ingenomen bij het luisteren naar live radio. Volgens cijfers van de stichting NLO gebruikt 40% van de millennials en 26% van de totale groep van 13 jaar en ouder hun smartphone om live radio te luisteren.
Loes Meys, marketing communicatie manager bij Parkmobile: 'Radio is een sterk kanaal onder automobilisten geweest. Nu live radio luisteren met smartphone onder onze doelgroep groeit, willen we ook deze vorm van adverteren integreren in onze campagnes.'
Geïntegreerde campagne
Om progammatic mobile radio mogelijk te maken, heeft MobPro een koppeling gelegd met Triton, de audio-first SSP van OMX (de digitale tak van OMS) waar 35 digitale audioplatformen hun radio inventory programmatic aanbieden. In vergelijking met standaard radiospots biedt mobile programmatic radio het voordeel dat de boodschap nauwkeurig kan worden afgestemd op de ontvanger.
De programmatic radio-inkoop vindt plaats via het DSP (demand side platform) van MobPro. Hierin is het aanbod opgenomen van alle Nederlandse radiozenders die mobiele advertentieruimtes programmatic aanbieden.
Door de integratie met OMX kan Parkmobile, naast de display en video uitingen, geïntegreerd de radiocommercial aanbieden op smartphones. Dominiek van Esse, Operations Director bij MobPro: 'Dat betekent dat we vóór en ná de radioreclame op elk willekeurig platform een boodschap kunnen laten zien die aansluit bij de context én het type content van het platform.'
Uitbreiding
Eerder introduceerde MobPro al de eerste audiospot op de Spotify-app. Met de recente integratie breidt het bureau programmatic radio op smartphone uit.
Transavia was eind vorig jaar de eerste adverteerder die een retargetingcampagne had ingekocht op digitale radio via het netwerk van OMX. Het ging om een commercial voor een stedentrip, waarbij de inhoud van de commercial afhankelijk was van eerder zoekgedrag van de luisteraar op de website van Transavia.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!