Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerstboodschap van de Efteling: 'Maak tijd voor elkaar, ook al ben je gewoon thuis.'

In een online kerstvideo wil het pretpark mensen inspireren om echt samen te zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Efteling verspreidt rond de feestdagen een online kerstboodschap. In de korte film roept het pretpark op om tijd voor elkaar te maken, ook als je thuis bent.

related partner content for mobile comes here

In de video zie je een gezin dat na een dagje Winter Efteling weer in de waan van de dag terecht komt. Het is saai, iedereen heeft haast en het gezin leeft langs elkaar heen. Dan bedenkt een van de kinderen een plan om het 'Efteling-gevoel' weer even terug te krijgen. Niet in het pretpark, maar gewoon thuis.

Het draait om gevoel


Een woordvoerder van de Efteling zegt: 'In deze film draait het echt om gevoel. We willen met deze film de Efteling niet zo sterk neerzetten als afzender.'

Een woordvoerder van de Efteling zegt: 'In deze film draait het echt om gevoel. We willen met deze film de Efteling niet zo sterk neerzetten als afzender.'

Toch is het merk duidelijk aanwezig. 'Het Efteling-gevoel' betekent in deze film zoveel als 'echt even tijd voor elkaar'. Die familiesfeer brengt het meisje terug in huis door een mini-Efteling te bouwen.

Inspiratie om echt samen te zijn


Ruben Cusell (producent WeFilm): 'De video laat zien hoe een dagje Efteling ons even uit die herkenbare dagelijkse hectiek kan halen. En hopelijk inspireert het om deze wintermaanden ook net wat extra moeite te doen om echt samen te zijn. Ook al is het gewoon thuis.'

Ruben Cusell (producent WeFilm): 'De video laat zien hoe een dagje Efteling ons even uit die herkenbare dagelijkse hectiek kan halen. En hopelijk inspireert het om deze wintermaanden ook net wat extra moeite te doen om echt samen te zijn. Ook al is het gewoon thuis.'

Cusell en zijn team bedachten het concept voor de film tijdens een personeelsuitje. Zij presenteerden het plan aan de Efteling en de marketingafdeling was enthousiast. 'We vonden het conceptioneel heel interessant en het past goed bij de kerstperiode.' De woordvoerder van de Efteling benadrukt dat deze feelgood-film toevallig tot stand kwam. 'Bij de Efteling zitten we niet jaarlijks bij elkaar om een feelgood-film voor kerst te maken, zoals de retailers. Dit kwam toevallig mooi uit.'

Credits
Concept & productie: Wefilm
Regie: Zara Dwinger
Producer: Annemieke Boschma
DOP: Tim Kerbosch
Edit: Stanley Kolk
Muziek: René Merkelbach/Audiocult
Grading: Erik van den Heuvel/De Grot
Sound: Lennert Hunfeld

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in