Premium

Illustere bureaus Burson-Marsteller en Cohn & Wolfe houden op zelfstandig te bestaan

Ze gaan samen verder onder de naam Burson Cohn & Wolfe (BCW)

De communicatiebureaus Burson-Marsteller en Cohn & Wolfe houden op zelfstandig te bestaan. Ze gaan samen verder onder de naam Burson Cohn & Wolfe (BCW).

De fusieorganisatie wordt met 4.000 werknemers in 42 landen een van de grootste communicatiebureaus wereldwijd.

Het nieuwe bureau komt onder leiding te staan van Donna Imperato (foto), op dit moment de ceo van Cohn & Wolfe. Don Baer, de topman van Burson-Marsteller, wordt voorzitter en zal zich richten op ‘high level’ advies aan de klanten van Burson Cohn & Wolfe.

Imperato heeft een executive-groep geformeerd die de fusie gaat vormgeven en de senior leaders van beide bureaus selecteert.

Combinatie expertise

Het nieuwe bureau moet de expertise van beide organisaties combineren. Cohn & Wolfe is vooral gespecialiseerd in ‘digitaal gedreven’ creatieve content en geïntegreerde communicatie voor consumentenmerken, de gezondheidzorg en technologiesector.

Burson-Marsteller richt zich voornamelijk op public affairs, corporate- en crisismanagement, technologie en research.

Schaalgrootte

De beslissing om te fuseren is onder meer genomen om te zorgen voor de benodigde schaalgrootte om te concurreren met de grootste mondiale communicatiebureaus, aldus Martin Sorrell, de ceo van WPP, het overkoepelende bureaunetwerk waaronder beide fusiepartners vallen.

De fusie van Burson-Marsteller en Cohn & Wolfe staat niet op zichzelf. Eerder al bracht een andere grote holding, Omnicom, 10 bureaumerken — waaronder FleishmanHillard, Ketchum en Porter Novelli — samen in de Omnicom PR Group, die onder leiding staat van de Nederlandse Karen van Bergen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie