Overslaan en naar de inhoud gaan

Enorme stijging NPO Radio 2, 3FM weet tij nog niet te keren

Radio 538 blijft in de periode september-oktober marktleider in de doelgroep 20-49.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde cijfers van NLO en GfK.

Radio 538 ziet het marktaandeel stijgen van 17,7 in de periode september-oktober 2016 naar 19,1 (index 108). De opmars van de nummer 3, NPO Radio 2, lijkt niet te stuiten. Het aandeel gaat van 8,4 naar 12,0 procent, een index van 143.

De nummer 2 Qmusic gaat van 16,1 naar 14,0 (index 87). Dalers zijn ook Sky Radio (7,8, was 9,2, index 85) en NPO 3 FM (7,7, was 9,7, index 79). Daarmee heeft de publieke popzender met een nieuwe programmering nog altijd het tij niet kunnen keren.

Radio 10 weet ook fors te groeien in marktaandeel en EPower stijgt eveneens. Radio Veronica kan nog niet profiteren van de start van Giel Beelen in de ochtend. Maar die is op 9 oktober begonnen bij de zender. Pas in de volgende meetperiode wordt daarover meer duidelijk.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in