Het is inmiddels het 33e Kerstrapport, ook dit jaar weer tot stand gekomen in samenwerking met Ipsos. Hierin geven adverteerders en mediaplanners hun oordeel over de wijze waarop media-exploitanten zich in de markt manifesteren. Het is het vijfde jaar dat ook mediabureaus worden beoordeeld, door exploitanten en adverteerders.
De verrassende nummer 1 van dit jaar is Value Zipper, dat onder meer de sales doet voor de meeste printtitels van New Skool Media. Value Zipper is aanbieder van mediaruimte voor 50 mediamerken. Het bedrijf scoorde een 7,6.
Op de tweede plaats eindigde de nummer 1 van vorig jaar BrandDeli, voor de gedeelde nummer 3 Exterion Media en VICE.
Vanmiddag werden de winnaars bekendgemaakt tijdens het Adformatie evenement Minds in Media, waarbij het publiek vragen kon afvuren op vier media CEO's.
Mediabureaus: Stroom en Mindshare
Bij de mediabureaus won net als vorig jaar Stroom, dat Carat en ZIGT verslaat
Exploitanten kiezen voor Mindshare. Het mediabureau van GroupM laat Starcom en Traffic4U achter zich.
Er hebben 367 functionarissen aan het onderzoek meegewerkt; 123 adverteerders, 127 mediaplanners en 119 media-exploitanten.
Alle winnaars
Overall
Value Zipper
Dagbladen
Promille Media
Huis-aan-huisbladen
BDUmedia
Publiekstitels
Value Zipper
Vaktitels
Vakmedianet
TV
BrandDeli
Radio
Qmusic
Bioscoop
Jean Mineur Mediavision
Out-of-home
Exterion Media
Digitale uitgevers
VICE
Digitale netwerken
Adfactor
Mediabureaus winnaar bij adverteerders
Stroom
Mediabureaus winnaar bij exploitanten
Mindshare
ALLE UITSLAGEN STAAN HIER
Het hele Kerstrapport is volgende week dinsdag ook te lezen in het (print) kerstnummer van Adformatie (komt 15 december uit).