Candid Group neemt na Stroom ook M2Media over

De groep streeft ernaar een groot netwerk te creëren van onafhankelijke Nederlandse mediabureaus.

De overname van M2Media uit Hilversum volgt bijna een jaar na de acquisitie van het Rotterdamse Stroom.

M2Media wordt net als Stroom een zelfstandig bureau binnen de groep en de standplaats blijft Hilversum. Oprichters en eigenaren Nico Hilhorst en Bert van Grieken blijven het bureau leiden. Op de klantenlijst staan onder meer Schiphol (Europees), Bilderberg, BOVAG, COOP, Monuta, Vereniging Eigen Huis en VGZ
 
M2Media uit Hilversum kwam onlangs nog in het nieuws toen het via een Europese aanbesteding Schiphol als klant binnenhaalde. Het bureau heeft bekende klanten als hotelketen Bilderberg, BOVAG, COOP, Monuta, Vereniging Eigen Huis en VGZ. Dit jaar is er een omzetgroei van 30 procent. In het Adformatie Kerstrapport staat het bureau in de top-5 waardering.

Naast Stroom en M2Media heeft Candid Group ook mediabureaus Head to Head en BBK.
 
Betere onderhandelingspositie
Volgens CEO Gérard Ghazarian van Candid Group past M2Media goed bij de andere labels van de groep en past de overname in de trend van consolidatie in de mediabranche. 'Wij streven ernaar om de beste en grootste onafhankelijke mediabureaus bij elkaar te brengen in één netwerk om samen beter Nederlandse merken en bedrijven te kunnen bedienen. Dat zorgt voor gegarandeerde continuïteit en een betere onderhandelingspositie naar klanten en exploitanten. Kleinere bureaus kunnen soms niet meedingen naar aanbestedingen of pitches omdat ze die schaalgrootte niet hebben. In dat geval winnen grote buitenlandse bureaus. Maar die zijn vaak niet onderscheidend en gericht op de Nederlandse markt.'

Hilhorst en Van Grieken delen die visie. Hilhorst: 'Met een grotere capaciteit kun je ook naar grotere klanten gaan.'

Van Grieken: 'Voor grote internationale adverteerders en bureaus is Nederland heel klein en onbelangrijk. Daarom scoren onafhankelijke bureaus het hoogst op klantbeleving. Wij zijn altijd bereikbaar. Wie belt krijgt ons meteen aan de telefoon en mensen worden met hun voornaam aangesproken als ze binnenkomen. Dat geldt voor klanten, exploitanten, voor iedereen. Zo wordt iedereen een ambassadeur.'

Concentreren op specialisme
Bij Candid Group horen onder meer ook onderzoeksbureau Vostradamus, programmatic expert The Edge Initiative en technisch ontwikkelingsbureau Lavinci. Chief Data Officer Youri van der Mijn: 'Van al die specialismen kunnen de mediabureaus gebruikmaken. Daarnaast zijn algemene backoffice activiteiten gecentraliseerd binnen Het Mediakantoor, zodat elk label zich kan concentreren op zijn specialisme.' 

Die organisatie sprak M2Media aan. Hilhorst: 'Klanten willen geen zaken doen met zeven of acht verschillende bureaus. Ze willen one-stop-shopping; één persoon die kennis heeft van de branche van de klant en vanuit een strategisch overview alles aanstuurt en regelt.'

Ghazarian zegt dat er komend jaar geen grote acquisities volgen. 'We willen eerst alles goed integreren. Maar ik sluit niet uit dat we in 2019 opnieuw een grote overname doen.'


Op de foto vlnr Van Grieken, Ghazarian, Van der Mijn, Hilhorst

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie