Tony's Chocolonely deinst niet terug voor boze Facebookers om Akwasi-post

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Nadat Tony's Chocolonely 'Tony's FAIR' met Akwasi aankondigde op Facebook, barstte het los aan negativiteit. Voor Tony's FAIR worden verschillende changemakers uitgenodigd om te praten over hoe we samen de wereld gelijkwaardiger en eerlijker kunnen maken. Waaronder dus Akwasi. En dat valt bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Mensen kunnen niet begrijpen waarom Tony's Chocolonely samenwerkt met Akwasi en dat willen ze dan ook duidelijk laten blijken.

Dit is het bericht dat Tony's Chocolonely deelde op Facebook. Zij kondigen aan Akwasi als gast te hebben in de liveshow en dat mensen hem daarvoor een vraag kunnen stellen.

Afbeelding
Afbeelding

En dan barst het los in de reacties. Mensen willen zelfs afstand nemen van het chocolademerk.

Afbeelding
Afbeelding

Sommigen zijn wel erg fel.

Afbeelding

Deze persoon geeft op z'n minst nog een toelichting waarom mensen geen voorstander van Akwasi zouden zijn.

Afbeelding

Zeg maar dag tegen de caramel zeezout.

Header

Toch zijn er ook mensen in de comments te vinden die niet helemaal begrijpen waar deze ophef vandaan komt.

Afbeelding

Eén voordeel voor de mensen die hier wél voorstander van zijn: meer chocoladerepen voor hen.

Afbeelding

Er kan in ieder geval geconcludeerd worden dat Tony's Chocolonely zich niet van de wijs laat brengen en ze maken ook duidelijk waarom.

Afbeelding

Over The Best Social Media.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door (Sophie van der Hoeven.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Dave Winters
Tony Chocolonely wil volgens mij nog enger worden dan Ben & Jerry's ijs. Ze zijn Nike al voorbij gestreefd. Jammer dat veel mensen dit niet weten en gewoon doodleuk denken dat ze een onschuldige reep fair trade cocolade in een vrolijke verpakking kopen. Dom dom dom. Dit gaat van purpose via activisme naar extremisme en terreur. Als dit zo doorgaat hebben we straks een primeur dat een terroristische aanslag voor het eerst wordt gesponsord door een commercieel merk. Samenwerken met Akwasi is steun geven aan antifa en blm terreur.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie